pátek 6. ledna 2012

Rozčarování?

Někdy během podzimu mě v televizi zaujala jedna reklama. Normálně reklamy celkem úspěšně odfiltrovávám ze svého vnímání, tohle však nebyla reklama v pravém slova smyslu. Byla to spíše upoutávka nabádající ke vstupu do registru dárců kostní dřeně. Začala jsem o tom dost intenzivně přemýšlet. Zatím jen na hypotetické úrovni, musela jsem si nejdříve sama v sobě srovnat, zda bych byla ochotná a schopná podstoupit případné dárcovství. I když jsem ve zdravotnictví pracovala deset let (nebo právě proto?), nemám k němu příliš důvěru a hlavně se mi nikdy pořádně nepodařilo překonat fóbii z lékařů, vstupuju-li do tohoto systému v pozici pacienta. Zvažovala jsem prostě všechna pro a proti. Uvědomila jsem si, že kdyby někdo z mých blízkých potřeboval transplantaci kostní dřeně, byla bych ráda, kdyby byl registr co největší. To byl asi hlavní důvod, proč jsem se rozhodla přihlásit se. Rozhodla jsem se příští týden tuto akci rozjet, tak jsem si šla dohledat všechny potřebné informace. Tím jsem asi měla začít, ušetřila bych dost času na přemýšlení. Zjistila jsem, že jsem již překročila požadovaný věkový limit. Docela mě to zaskočilo. To jsem vážně tak stará?! No na něco zjevně ano.
A další věc, která mě napadla- další klamavá reklama. V oné zmíněné upoutávce nás přesvědčují známé tváře TV obrazovky, jak do registru vstoupily. Přitom již  i ony věkový limit nesplňují. Tak teď nevím - je to  jen gesto, jak nalákat lidi nebo pro ně platí jiná pravidla?

67/365 Co mi dnes udělalo radost:
- konečně pátek a před námi víkend!!!

3 komentáře:

  1. :-) Tak s tím mám úplně stejnou zkušenost. A ještě jsem tehdy při své naivní snaze konat dobro narazila na doktorku,která se mnou mluvila stylem, jako bych spadla z měsíce a usadila mě stylem, vrať se do hrobu:-) No, teď už nad tím mávám rukou a je mi to jedno, tehdy jsem byla poněkud zaskočená a snad mi to i bylo líto. A tak zůstávám jen u dárcovství krve a čekám, kdy mi nevybíravě sdělí, že jsem stará i na tohle:-) A z pátku mám také radost.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem sháněla informace. Ono to snad jde i ve vyšším věku, ale je nutné podstoupit nějaká další vyšetření na vlastní náklady. Taky mne to zarazilo, že je to takhle omezené, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak to má svou logiku. Nad 35 let už přicházejí různé nemoci ( i prozatím skryté), které se v onom základním procesu ani nemusí odhalit. A když se pak hledá dárce ( třeba několik let po vstupu dárce do registru), tak jde leckdy o hodiny. A najít dárce a zjistit, že je nemocný a tudíž nevyhovující...Proto asi co nejvíc relativně mladých lidí, aby to šlo rychle. Asi bude situace jiná v případě první volby z rodinných příslušníků, tam se asi vyšetří každý, kdo je ochoten a pak se pokračuje v registru. To je můj názor.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéje, tak to děkuji za informaci:-( Já chtěla akci rozjet příští týden, kdy už je manžel zpět a budeme na děti dva:-(
    Ono to má logiku, přeci jen už i ta krvetvorba není tak 100%, ale opravdu, já bych počítala s vyšší hranicí mnohem výš.:-((

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!