úterý 21. července 2020

Valtice

 

 Protože letní sídlo rodiny Leichtensteinů na Lednici jsme už poznali, chtěli jsem si samozřejmě prohlédnout i jejich hlavní sídlo, tedy Valtice, kam přesídlili poté, co byli nuceni prodat Mikulov. Na rozdíl od Lednice se jedná o stavbu barokní.



Opět jsem si prošli dva prohlídkové okruhy - na prvním okruhy jsem si prohlédli reprezentační místnosti. Nemohla jsem si to odpustit a vyfotila zdejší enfiládu z obou konců. Jedná se od druhou nejdelší enfiládu v Evropě. Delší mají už jen ve Vídni.



Ve druhém okruhu jsme navštívili nově otevřené místnosti apartmánu knížete Františka I., posledního knížete, který na zámku bydlel.

Do kostela Nanebevzetí Panny Marie jsem bohužem mohli  nahlédnout jen prosklenými dvěřmi. To mě velmi mrzelo, protože středová kopule byla naprosto úchvatná a ráda bych si ji prohlédla podrobněji.


Mariánský sloup:



Novorenesanční  radnice:


Odpolední déšť nás z Valtice vyhnal dříve než jsem plánovali. Ale myslím,že se ještě do okolí Valtic v následujících dnech vypravíme. 

2 komentáře:

  1. Na Valtice mám čerstvé vzpomínky, bylinková zahrada je prostě úžasná!
    Ali, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!