čtvrtek 23. července 2020

Pálava


                                      

Usoudili jsem, že historie jsem si užili dost, nyní potřebuje trochu přírodních krás. Naplánovali jsme si trasu Chráněnnou krajinnou oblastí Pálava. Cílem byla zřícenina hradu Děvičky (Dívčí hrady).
To byla ale spíše taková záminka, hlavně jsem si chtěli užít krásné krajiny a rozhledů po okolí.

Cestou jsem prozkoumali i úžasnou skalní puklinu, která odděluje skálu Obří kámen a stěnu Martinka. Nahoře je vklíněný obří balvan, který dostal název Velký Špunt.


Potom už samotná zřícenina Dívčího hradu. A naprosto dokonalé výhledy na Nové Mlýny, Pavlov,





Původně jsem ještě zvažovali výstup na Sirotční hrádek, ale nakonec jsem se spokojili jen s pohledem zdola.

Po večeři jsem dostala chuť ještě se projít po zámeckém parku (říkám od začátku, že bych si vystačila jen s ním). Měla jsem chuť se jen tak sama projít. Jenže Klára se hned nadšeně připojila a vnutila mi foťák, co kdybychom na něco zajímavého narazily. Při té příležitosti jsem si uvědomila, že vlastně jsem nefotila zámeckou jízdárnu, jediný pozůstatek barokní podoby zámku.



A pak už jsem pořádaly "lovy beze zbraní". Roháčů je tu neuvěřitelné množství. Vlastně jsem jich nikdy tolik nepotkala.



Čápi... já vím, už tu byli. Ale nedalo mi to.!



Skokan zelený


Slepýš křehký


2 komentáře:

  1. Ale, do Pavlova jezdíme pravidelně, i když pracovně. To je snad jediná omluva, že jsme na Děvičky ještě nevylezli :o)
    Procházka parkem a večer, to musí být paráda. je vidět, jak to v něm žije :o)
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to musíte, Helenko, napravit. Ten výhled za to stojí.
      Jediné, co nám večerní procházku v parku kazilo, byla oblaka komárů. Ti byli navečer opravdu velmi urputní a repelent naprosto ingorovali.
      Hezký večer!

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!