pátek 17. července 2020

Michaela Klevisová - Sněžný měsíc

Anotace z DK:

Nová detektivka Michaely Klevisové zavádí čtenáře do idylické krajiny Beskyd, kde na horách ještě žijí lidé podobně prostě a v souladu s přírodou jako generace jejich předků. I sem ale vstoupil byznys, který staré roubenky mění na hotely a penziony a vše živé v lesích na lovnou zvěř. Realitní agentka Olga byla zavražděna na odlehlém místě vysoko v horách před roubenkou, kterou nabízela k prodeji. Stalo se to jen několik týdnů po vraždě makléřky v Praze. Oba případy spojují podobné okolnosti, a navíc se zavražděné ženy mohly znát. Kriminalista Josef Bergman proto odjíždí do hor a pátrá mezi místními obyvateli. Není to však jednoduché, protože obyvatelé horských samot jsou nedůvěřiví a uzavření a spousta z nich má svá tajemství, o která se s Bergmanem rozhodně dělit nechtějí.

Další detektivní příběh naší milé sousedky. Knížka si v mé  knihovně musela chvíli počkat, ale nic jí na aktuálnosti neubralo. Příběhy Míši nejsou podle mého detektivkami v pravém slova smyslu. Řekla bych, že je to spíše příběh, který má detektivní zápletku. Hlavní důraz je kladen na mezilidské vztahy. A na náhderné popisy přírody. Při čtení jsem měla chuť se zabalit a vyrazit hned do Beskyd. 

Pro příznivce Míši Klevisové mám dobrou zprávu - něco se chystá!

4 komentáře:

  1. Knížku jsem četla jedním dechem, a to si myslím, že jsem toho už přečetla dost. Navíc tuhle autorku mám moc ráda. četla jsem všechno, takže s napětím čekám :)…. pozn. Mám chalupu v Beskydech, můžu potvrdit, že tak se tam žilo a mnohdy ještě žije. O starých horalech a historii bych taky mohla napsat román, ale neumím to :) zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím, Míša píše skvěle. Za povšimnutí stojí i sbírky kočičích povídek. Pro mě její příběhy mají přidanou hodnotu v tom, že často v nich najdu zlomky našich životů.

      Vymazat
  2. Ali, děkuji za typ! Snad se taky dostanu k prázdninovému čtení, zatím jedu v pracovním rytmu.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, věřím, že se ti také podaří na chvíli zvolnit a snad najdeš i čas na nějakou pěknou knížku.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!