pondělí 12. prosince 2011

Giselle


Odpoledne jsem s Klárkou a mamkou vyrazily do Státní opery na představení Giselle. Než jsme se dočkaly kulturního zážitku, musely jsem si vyslechnou prohlášní členů souboru a stávkové pohotovosti. Nechci se pouštět do úvah o správnosti slučování tohoto souboru a souboru Národního divadla. Nerozumím tomu, navíc "srdeční záležitostí" pro mě vždy byl Národní divadlo, tedy jeho baletní soubor, tak jsem zaujatá. Chápu ale,  že se  zaměstnanci Státní opery bojí o svá místa. Obzvláště ve světě baletu u nás příliš pracovních příležitostí není. A tento baletní soubor je mi navíc sympatický tím, že se drží klasického repertoáru, na rozdíl od "Nároďáčku". Tam už, pokud nechci vidět moderní choreografie, nemám v poslední době na co chodit, nemluvě o tom, že najít představení vhodné pro děti je také téměř nadlidský úkol. Proto jsem také zvlolily tentokrát Státní operu. Že se bude Giselle Klárce líbit, jsem nepochybovala. Měla jsem trochu obavy, aby smrt Giselle v prvním jednání neoplakala. Naštěstí pro Klárku je přeměna ve vílu postup do vyššího levelu, takže vlastně happy-end :-) . Přestavení se nám všem líbilo, byla jsem mile překvapena výkonem hlavní představitelky. Jen mě zaskočilo poloprázdné hlediště.
Fotku jsem si půjčila ze stránek Státní opery, zákaz fotografování během představení striktně dodržuji!

41/365 Co mi dnes udělalo radost:
- přijemné odpoledne s kulturou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!