neděle 5. května 2013

Kultura, práce a mlsání


Na dnešní odpoledne jsme už měly dlouho s Klárkou a mojí mamkou naplánovanou kulturu. Konkrétně balet Don Quijote na scéně Státní opery, dnes již tedy také Národního divadla. Myslím, že to je titul, který nezklame. Pokud očekáváme čistou klasiku, lehkou hudbu a zábavu, je tento osvědčený titul to pravé. Pro mě bylo zajímavé sledovat, jak se s náročnými tanečními party poperou mladí sólisté Alina Nanu a Ondřej Vinklát, kteří do Národního divadla ze Státní opery přešli. Představitelka Kitri mě opravdu nadchla. Jak svou taneční technikou tak temperamentem, který do tance dávala. I Basil se mi líbil, jen si myslím, že potřebuje ještě trochu času, aby vyzrál. Je to velmi mladý tanečník, myslím, že pokud bude mít dostatek příležitostí, vypracuje se v opravdovou hvězdu. Klárka byla představením nadšena, mimo jiné i proto, že zde nacházela spoustu variací, s kterými se ona a její spolužačky na hodinách baletu perou. Fotku jsem si vypůjčila z webových stránek ND.



Naši kluci mezitím doma pracovali. David se nadšeně zapojil do výroby polic do garáže. Tatínek mi to zdokumentoval dvěma rychlocvaky na mobilu.


A ještě se s vámi podělím o recept na výborný tvarohový koláč, který jsem na dnešek pekla.  Recept jsem našla na blogu u Helenky. Tedy znala jsem ho už z dřívější doby, ale nikdy jsem se neodvážila ho vyzkoušet. Připadal mi "divný". Po prostudování fotek a receptu u Helenky jsem se konečně odhodlala. Vždyť všechny věci, které jsem u ní našla, slavily úspěch. A slavil ho i tenhle koláč. Je opravdu skvělý. I můj taťka, který nemá rád tvaroh, uznal, že je dobrý. A jako bonus navíc je hodně rychlý.
Jak tedy na to: V jedné míse jsme smíchala 3 hrnky (250 ml) mouky (napůl polohrubou a hrubou), 3/4 hrnku cukru, prášek do pečiva. V druhé míse jsem ušlehala 3 měkké tvarohy, 4 vajíčka, 1 hrnek cukru, 2 hrnky mléka, vanilkový cukr a nakonec přimíchala 10 dkg předem namočených rozinek. Hluboký plech jsme vymazala 60g másla, vsypala jsem polovinu suché směsi. Na ní nalila tekutou směs z tvarohů a opět zasypala druhou polovinou suché směsi. Vršek jsem postrouhala 65 g másla a vše pekla asi 45 min při 180st.

2 komentáře:

  1. Je videt ze u vas zadna nuda neni.Na balet bych take sla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nudu opravdu neznáme. A já bych se tak ráda někdy nudila! :-)

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!