pondělí 15. července 2024

Medvědín - Labská bouda - Prameny Labe


 Včera nám začala rodinná dovolená. Naší cílovou destinací se tentokrát stal Špindlerův Mlýn. 

Dnešní první výlet jsem zahájili výjezdem lanovkou na Medvědín. 


Nejdříve jsem ze pokochali výhledem na Sněžku. Tu tedy nemáme v plánu navštívit. Potom jsme vyrazili na trasu, kterou jsem naplánovala. Oblast Špindlerova Mlýna mám totiž prochozenou skrz na skrz. Jezdila jsem sem s rodiči před takovýmy 35-40 lety. Cestou mě až překvapilo, jak silně mě vzpomínky zaskočily.  Obzvláště zpočátku cesty jsem se v nich úplně utápěla - tady táta sedával, tady jsem vždycky odpočívali... Ale dost sentimentu a vzhůru na cestu.


Prvním bodem na trase byla Vrbatova bouda na Zlatém návrší. Asi nemusím říkat, že své jméno nese po Václavu Vrbatovi, závodníku v lyžování, který tragicky zahynul se svým přítelem Bohumilem Vrbatou během mezinárodního závodu 24. 3. 1913. Pamatuju si, že jako dítě mě tento příběh fascinoval.

 

Tuto tragickou událost připomíná také opodál stojící Mohyla Hanče a Vrbaty


Dalším naším cílem byla Labská bouda. Pamatujete na Svatební cestu do Jiljí?


Cestou jsme potkali Pančavský vodopád


Samozřejmě jsme nemohli vynechat pramen Labe na Labské louce. Tady jsem se ale moc nezdržovali. Takových lidí pohromadě jsem už dlouho neviděla, proti tomu je centrum Prahy vylidněné. Udělat fotku byl nadlidský úkol. Tady se nám nelíbilo. Honem pryč!

Vraceli jsem se přes Labskou boudu, Martinovu boudu do Špindlerova Mlýna. 

Celkem jsme ušli asi 18 km. Já s Klárou byla maximálně spokojená, pánové remcali. David víc, mažel bručel, že z té cesty z kopce ho budou bolet kolena. Uvidíme, jestli je zítra na nějakou túru přemluvím.

3 komentáře:

  1. Lezarts
    Já mám vzpomínky z Krkonoš jen pod sněhem. Dík za reportáž, když se kopce zelenají!
    Přeji vydařenou dovču a plno krásných výšlapů☀️

    OdpovědětVymazat
  2. I já jsem tyhle trasy chodila před mnoha roky. Musím říct, že se Krkonošům pro množství lidí vyhýbáme, volíme raději klidnější hory.
    Ali, přeji krásnou dovolenou! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, manžel do Krkonoš nechce, bojí se spousty lidí. Jedině možná někdy mimo sezónu. I když jednou jsme v Krkonoších byli - jeli jsme pro mámu, která byla v Jánských lázních a tak jsme vyjeli o den dřív a vyšlápli si na Rýchory (přímo tam bylo lidí docela dost, ale cestou se to nějak rozptýlilo a nebylo to tak hrozné)
    Užívej dovolenou

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!