pátek 19. července 2024

Ke Snežce


 Dnešní výšlap jsem zahájili opět na Špindlerově boudě, kam jsem dojeli autobusem. Další směr byl jasný - Sněžka. Vyrazili jsem po Cestě česko-polského přátelství. Míjeli jsme Malý Šišák a Polední kámen. 




Kochali jsme se úžasnými výhledy na polskou stranu.





Došli jsem do Obřího sedla. Dále na Sněžku jsem neměli v plánu stoupat a davy turistů nás utvrdily v tom, že jsem se svého plánu drželi. Převážná většina turistů byli Poláci, českých turistů jsem potkávali minimum. 

Stočili jsme se směrem k Luční boudě, zamávali Sněžce z jiné strany. 



Z Luční  boudy jsem měli dvě možnosti, jak dojít do Špindlerova Mlýna. Nechala jsem se přemluvit Davidem a kývla na tu kratší, přes Kozí hřbety. Osudová chyba! Uzounká kamenitá cestička téměř kolmo dolů. Museli jsme skákat z kamene na kámen, po levé ruce jsme měli velmi příkrý sráz, jehož konec nebyla šance zahlédnout. Trpěla má kolena a Klářiny kotníky. David při pohledu na Kláru, která si je zruba v polovině sestupu radši stáhla obinadlem, dost znejistěl, bylo na něm vidět, že se o nás bojí. Je pravda, že kdyby si tam někdo povrtnul kotník, musela by pro něj přiletě helikoptéra. Myslím, že jinak  by nebylo možno dostat byť lehce raněného dolů. Z tohoto úseku cesty nemám ani jednu fotku. Měla jsem co dělat sama se sebou, mobil zůstal ukryt v batohu. 

6 komentářů:

  1. Krásné fotky. Na Sněžce jsem byla na východu slunci, byla to krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je něco, co bych ráda realizovala třeba příští rok. Musím to nějak promyslet, ale ráda bych to zažila.

      Vymazat
  2. Ráda jsem zas nakoukla do Krkonoš. Měli jste dobrodružnou cestu :) Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Asi v tom momentě si člověk přeje být taky koza:-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky.
    Některá klesání dají zabrat víc než stoupání. Manžel takhle trpěl při sestupu ze Šeráku...

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluji k výkonu, moje koleno by tohle momentálně nedalo...
    Ali, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!