pondělí 2. září 2024

Yrsa Sigurdardóttir - Hrob


Anotace z DK:  

Skupinka bývalých spolubydlících z vysokoškolské koleje přijíždí na Vestmannské ostrovy, aby se naposledy rozloučila se zesnulou kamarádkou, která byla součástí jejich party. Výlet, který má zároveň sloužit jako přátelské setkání po letech, se však náhle proměňuje v děsivou hru se smrtí. Důsledky dávné bujaré oslavy, na niž všichni toužili zapomenout, se vynořují na povrch.
Na kamenité pláži u moře, nedaleko nově zrekonstruovaného domku strážce majáku, jsou nalezena dvě mrtvá těla. Policie na místo vysílá Idunn, Týra a Karó, aby se ujali vyšetřování, v němž zdánlivě nic nedává smysl. A drsný vítr, který zastavil letecký provoz, neustává...
Děj druhého dílu napínavé série Černý led se tentokrát odehrává na největrnějším místě Evropy – na Vestmannských ostrovech a v hlavní roli se ocitá patoložka Idunn, která odsud pochází. Svérázná soudní lékařka tak musí ve svém rodném městě čelit výzvám nejen pracovním.

Do druhého dílu série jsem se vrhla s nadšením. Nebylo to špatné, ale.. Bavilo mě sledování dvou dějových linek. Takový styl vyprávění mám opravdu ráda. Byla mi sympatická soudní lékařka Idunn, jejímuž příběhu byl tentokrát věnován větší prostor. Je to velmi svérázná dáma, ale je líbila se mi. Zato ze skupiny kamarádů jsem si k nikomu vztah najít nedokázala. Příběh napínavý byl, ale chybělo tam takové to až mrazivé napětí, které jsme znala z prvního dílu. Rozuzlení celého příběhu mi přišlo celé překombinované, přitažené za vlasy. Když to tedy shrnu, docela fajn detektivka, ale předchozí díl mě oslovil víc. 

3 komentáře:

  1. Lezarts
    Díky za recenzi, alespoň mě nemusí mrzet, že jsem zatím dala četbu krimi příběhů do nejméně dostupné police mé čtenářské vášně:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, mám pocit, že už jsem četla nebo slyšela podobné hodnocení téhle knihy, respektive závěru.
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, četla jsem už před časem a zhodnotila jsem to v podstatě stejně jako ty ;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!