pondělí 23. září 2024

Vitamín C od Garnier


Mám ráda kosmetiku. Kromě svých oblíbených stálic mě baví zkoušet i novinky. Proto jsem uvítala nabídku společnosti All2test  otestovat novinky Garnier. Mým úkolem bylo 3 týdny zaslané produkty zkoušet a potom vyplnit na stránkách do dotazníku svou zpětnou vazbu. Když jsem si tak třídila myšlenky o produktech, říkala jsem si, že bych je mohla sepsat i tady. Třeba se někomu z vás bude moje zpětná vazba hodit. Nechala jsem si trochu delší časový interval, protože si myslím, že 3 týdny je na zkoušení kosmetických produktů málo. 

Začneme nejprve sérem - Garnier Skin Naturals Vitamin C Brightening Super Serum. Podle anotace sérum snižuje viditelnost pigmenotových skvrn již za 6 dni, sjednocuje texturu a barvu pleti a předchází předčasnému stárnutí. Mělo by být vhodné pro všechny typy pleti. Už s tím posledním tvrzením bych si dovolila nesouhlasit. Na třetím místě ve složení je alkohol. Tedy složka, která by mohla drážit citlivou pleť, suchou pleť by mohla ještě více vysušovat. Stejně tak docela výrazná parfemace by citlivou pleť mohla drážit. Já obecně v pečující kosmetice parfemace nevyhledávám. Nijak zásadně mi nevadí, ale není to něco, co bych v produktu nutně musela mít. Parfemace tohoto séra je docela příjemná, osvěžující, ale celkem intenzivní. Mě osobně sérum nijak neiritovalo, ale nemám citlivou pleť, snesu toho hodně. O zesvětlování skvrn za 6 dní asi ani nebudeme diskutovat, to snad nemůže nikdo reálně očekávat. Všichni, kdo s tímto problémem bojujeme, víme, že je to běh na dlouhou trať. Mě na séru zaujala hlavně konzistence. Spousta sér s vitamínem C je na olejové bázi, což mně úplně nevyhovuje. Toho sérum je takové lehce gelovité. Díky obsaženém glycerinu dobře pleť hydratuje. Dobře se vstřebává, nezanechává na pleti ulepený pocit. Po měsíčním používání jsem měla pleť dobře hydratovanou, celkem i rozjasněnou. Koupila bych si ho? Asi ano. Není to tedy úplně nejlepší sérum, které jsem kdy vyzkoušela, ale myslím, že poměr cena/výkon je více než dobrý. Jen bych ještě podotkla, že se mi úplně nelíbí lehce zavádějící označení, kde na produktu je výrazně napsán vitamin C a 3,5%. Při bližším prostudování však zjistíme, že produkt obsahuje 3,5% směsi  vitaminu C + niancinamidu + kys. salicylové. Takže toho "céčka" tam asi moc není. 

Druhý produkt je Garnier Skin Naturals Vitamin C Daily UV Invisible Spf 50+. Pevně věřím, že už všichni víme, jak důležité je spf na pleť používat. A to nejen v létě, na sluníčku, ale i v podmračených dnech, celoročně. Nedokážu posoudit, jestli zrovna tento produkt rozjasňuje pleť, jak deklaruje. Ale myslím, že je to velmi dobré spf. Dobře se rozmazává a vstřebává. Nenechává na pleti mastný film nebo bílý závoj jako některá jiná spf. Není mastný, neucpává póry. Jeho parfemace je lehká, příjemně svěží. Jeho bratříčka ve verzi "glow" používám jako rozjasňující bázi pod makeup. Koupila bych si ho? Určitě ano.

Posledním "céčkovým" produktem byl Garnier Fructis Vitamin C Hair Booster. Jedná se o intenzivní vlasovou péči pro suché vlasy. Produkt jsme  používala jako masku - po umytí jsem nechala asi 30 min působit, po opáchnutí ještě použila svůj kondicionér. Další možný způsob použití je noční maska - tedy po umytí nanést na vlasy, nechat působit přes noc a ráno opláchnout. To jsem nezkoušela, nedovedu si přestavit jít spát s maskou na mokrých vlasech. Po použití jsem měla vlasy jemné, ale nemůžu říct, že bych pozorovala nějaký mimořádný lesk. Na druhou stranu ale hodnotím pozitivně, že maska vlasy nezatěžuje, rozhodně se mi po použítí vlasy nemastily a nezkrátil se mi interval mezi mytím. Produkt má také velmi osvěžující citrusovou vůni, kterou v přípravcích na vlasy naopak vítám. Koupila bych si ho? Spíše ne. Není špatný, ale mám masky, které mi dokáží udělat hezčí vlasy. 

2 komentáře:

  1. Lezarts
    Zajímavá úvaha , kolem vitamínu C “ mít, či nemít” ?! :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, ráda jsem si tvé poznatky přečetla, ale s výrobky Garnier jsem před lety měla špatnou zkušenost, tak to znovu nepokouším...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!