středa 4. září 2024

Po letech v kině


Do kina chodím velmi, velmi sporadicky. Recenze filmu mě musí opravdu zaujmout, abych byla ochotná do kina vyrazit. Naposledy jsem v kině byla na Andělu Páně 2 v roce 2016. To jen pro ilustraci četnosti mých návštěv. Důvod je prostý - vadí mi hlasitost zvuku. Potřebovala bych film o pár decibelů ztlumit. Takhle vždy odcházím z kina z migrénou. Proto vždy zvažuju, jestli mi film stojí za to, abych si zobla pár pilulek.

Tentokrát se to sešlo a v podstatě během týdne jsem byla v kině dvakrát. První byly Vlny. Když jsem o filmu četla, byl mi jasné, že to je přesně ten film, na který půjdeme celá rodina. Skoro bych řekla, že děti povinně, kdyby i ony film vidět nechtěly. A bylo to... wau! Nebudu psát, o čem film je, to by asi bylo nošení dříví do lesa. Tento film je důkazem toho, že léta příprav a poctivá filmařská práce se opravdu vyplatí. Opravdu úžasný film. Silný příběh, dokonalé herecké výkony, špičková filmařská práce. Film, který je stavěný pro kina. Zaujala mě dokonalá kombinace historického a natočeného materiálu. Třešničkou na dortu je pak skvělý soundtrack dobové hudby - jak  prohlásily děti: "Mami, všechny ty písničky od tebe známe". Ano, při filmu jsem si pobrečela a ještě v půl třetí ráno jsem nemohla spát a o filmu přemýšela. 



Na Zápisník alkoholičky jsme vyrazily pouze s Klárou, spíše na její popud. Chtěly jsme si udělat holčičí večer než mi zase zmizí v Brně. Čekal nás těžký příběh o tom, jak zvládnout závislost. Z tohoto filmu jsme byla trošku rozpačitá. Naprosto geniální je výkon Terezy Ramby, dovedu si představit, že bude adeptkou na Českého lva. Ale tím bych asi ve výčtu kladů skončila. I když film hovoří o velmi závažném tématu, přijde mi, že jde jen po povrchu. Děj je velmi předvídatelný. Trošku mi vadil chaotický střih, hlavně v první části filmu. Druhá část mi naopak přišla dějově nahuštěná, pomalu jsem nestačila sledovat, co se děje. Určitě film diváka donutí zamyslet se nad problémem, se kterým se asi každý z nás setkal. Ale pro mě celý film působil trochu ploše a do hloubky nešel.

Co vy? Viděli jste některý z těchto filmů? Nebo vás zaujal v poslední době nějaký jiný?

4 komentáře:

  1. Lezarts
    Vlny mě lákají, mají jen dobré recenze.
    Zápisník alkoholičky, už méně.
    A s tou silou zvuku v kině souhlasím!!! Budu chodit asi se špunty v uších a to můj sluch není kvalitní :-(((

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, Vlny bych moc ráda viděla. U nás máme jen multikino a tam chodím fakt nerada. Adam nás láká, ať si zajedeme do Prahy do nějakého retro kina...
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,
      jestli Ti nevadí letní kino s komáry, tak zítra v Pardubicích zrovna film Vlny dávají. Také zvažujeme.
      A nebo též zítra od 19.30h. ho promítají i v kině Oko ( malé městské kino-doporučuji)v NMnM , ale už také s možností koupi popcornu. ;-)
      To bohužel já nestíhám, jsem do 19h. v práci. :-o
      Krásné letní dny!


      Vymazat
  3. Na Vlny jsem četla v podstatě jen pozitivní recenze, takže o návštěvě uvažuji. Na Zápisník alkoholičky jsi mne moc nenalákala...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!