pátek 14. července 2023

Noc na Karlštejně


                                     

Pokud někomu bylo divné, že jsem ve čtvrek prošla okolo Karštejna aniž bych zašla alespoň na nádvoří, bylo to proto, že mě hřálo vědomí, že v pátek večer sem dorazím zase. Tentokrát za dámu, protože jsem vyrazili celá rodina za  kulturou. Zatoužila jsem vidět Noc na Karlštejně ... na Karštejně. 
A musím říct, že to byl skvělý nápad. Moc se nám líbilo, jak autoři pracují s hradem. Děj se odehrává všude, ne jen na jevišti. Mezi publikem, na hradbách, v oknech purkrabství. Král Karel opravdu přijede do hradu hlavní branou na koni. Stejně tak na konci Eliška. Úžasné. Můj milovaný hrad představení propůjčil neopakovatelnou atmosféru. Jen pro mě bylo těžké ubránit se srovnání s filmem, který u nás doma běží několikrát do roka, takže ho umím opravdu nazpaměť. A co si budem povídat, pány Kopeckého, Matušku, Hanzlíka... nikdo zastoupit nemůže. Možná kdyby text nebyl úplně shodný s textem filmu, kdyby alespoň něco bylo trošku jinak, dokázala bych se lépe srovnávání ubránit. 
Pokud máte rádi Karlštejn, určitě si přestavení nenechte ujít!












 





2 komentáře:

  1. Ali, ráda věřím, že v těch pravých kulisách to musí být zážitek. Já hru viděla na Kunětické Hoře, pan Brzobohatý jako Karel IV. - taky na to nikdy nezapomenu. Film u nás milujeme všichni.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts

    Holt, originální kulisy udělají efekt👍

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!