sobota 22. července 2023

Dlouhé stráně




Dnes jsem začali technicky a odborně. Čekala nás exkurze do přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně. Nejprve jsem absolvovali přednášku, kde jsem se dozvěděli informace o historii a stavbě elektrárny. Poté jsme navštívili část technických prostor v podzemí. Zde jsem byli zahrnuti spoustou čísel a technických údajů. Přiznám se, že jsem tomu příliš nerozuměla. Ale hlavní princip jsem pochopila. Na konci exkurze nás autobus dovezl ke spodní nádrži.







Protože jsem chtěli vidět i nádrž horní, vyjeli jsem lanovkou na Medvědí horu. Odtud prý je nádrž jen kousek. Ano, kousek - 6 km do kopce. Slabší povahy mohou vyjet autobusem. My jsme  vyfuněli úspěšně  nahoru  po svých. Horní nádrž je ohromná! A ty výhledy kolem, to opravdu stálo za to!
A protože to byl poslední výlet naší dovolené, přináším důkaz, že jsem tam opravdu byla. Važte si toho, dobře víte, že svoje fotky sem dávám zcela vyjímečně!


 

1 komentář:

  1. Ali, tohle místo si už dlouho plánujeme navštívit...
    Díky za info, i když co se technického popisu, byla bych na tom jako ty :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!