neděle 19. srpna 2018

Orlík a Zvíkov



 Dnes jsme se vydali do míst, kde jsem už nějakou dekádu nebyla. Prožila jsem tu jedno báječné léto někdy v minulém století (to zní hrozně!), ale jako rodina jsme zde ještě nebyli.  Měli jsme nějaký rámcový plán, který jsme museli ale v průběhu dne poopravit. Začali jsme prohlídkou zámku Orlík. Mně osobně se zámek velmi líbí, určitě za prohlídku stojí. Navíc jsme měli štěstí na velmi šikovného průvodce, který uměl zaujmout svým výkladem. Po prohlídce zámku i okolí jsme měli v plánu jet lodí na Zvíkov. Ale bohužel jsme doplatili na nepřipravenost. V přístavišti jsme zjistili, že loď odplula před 5 minutami a další vyplouvá za 3 hodiny. To se nám čekat nechtělo, navíc bychom měli na Zvíkově málo času. Operativně jsme tedy plány změnili a naskočili na právě odplouvající vyhlídkovou loď a vydali se plavbu kolem zámku a ke Žďákovskému mostu.





 Když jsem si  prohlédli Žďákovský most z vody, museli jsme ho omrknou i z vršku.


 Pokochali jsme se výhledem na jednu stranu....


... i na druhou...

 ...a autem vyrazili na hrad Zvíkov



Hrad jsme si prošli. Prohlídky jsou zde bez průvodce, což bylo fajn. Vše jsme si mohli v klidu pročíst, prohlédnout.



Samozřejmně jsme se šli podívat na soutok Otavy a Vltavy. Ten se mi vůbec nedařilo vyfotit podle mých představ. Asi si budu muset pořídit dron :-).


Cesta domů byla díky zácpám dost náročná a zdlouhavá. Musím si pamatovat, že vracet se do Prahy v neděli večer není nejlepší nápad.
Při probírání fotek mě napadá, jak se blíží podzim. Stromy už se začínají vybarvovat. To je rychlost!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!