čtvrtek 30. května 2024

Yrsa Sigurdardóttir - Není úniku


 Anotace z DK:

Studentka pedagogiky Sóldís potřebuje po rozchodu rychle najít nové bydlení a práci, a tak s nadšením přijme místo soukromé učitelky dcer bohatého páru obývajícího luxusní sídlo v odlehlém, zapadlém koutě západoislandského venkova. Zaměstnavatelé na ni sice působí poněkud zneklidňujícím dojmem a život na osamělém místě v ní postupně začíná vzbuzovat neblahé předtuchy, ona se však rozhodne zatnout zuby a své obavy překonat. Bude to správný krok?  Policejní vyšetřovatel Týr se po letech vrací ze Švédska na rodný Island, protože v přelomové životní situaci touží po novém začátku. Záhy po nástupu do kriminalistického týmu v Reykjavíku se musí zapojit do pátrání po pachateli zločinu, jaký si v poklidné ostrovní zemi nedovedl představit ani v nejhorších snech – brutální čtyřnásobné vraždy. Jeho spánek však nakonec budou narušovat ještě hrozivější noční můry než obraz vyhaslých očí čtyř nevinných obětí.

To tedy byla jízda! Velmi napínavý příběh, který vás vtáhne do mrazivého islandského venkova a jen tak vás nepustí. Detektivka s příchutí hororu. Opravdu děsivá atmosféra. Jeden večer, kdy jsem byla přes noc sama, jsem šla zamknout vstupní dveře, což jsem za posledních 20 let neudělala. Odpustím i pár nelogických, nedomyšlených momentů. Vyšetřovatel Týr získal mé sympatie. Díky němu se těším na další díl, doufám, že jeho linka se bude dále vyvíjet.

3 komentáře:

  1. Lezarts
    Zatím se na tak silnou “kávu” necítím. Ale určitě pro milovníky tohoto žánru je to lákavé čtení!

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, četla jsem jinou knihu a moc mě bavila. Děkuji za další tip a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem četla a líbila se mi. Měla fakt atmosféru. Teď mám doma druhou knihu ze série - Hrob a chystám se do ní pustit.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!