úterý 6. února 2024

Veselé Vánoce, Terezko - antologie


 Anotace z DK:

Tomáš chce dopřát svým dětem a vnoučatům stejně bílé Vánoce, jako bývaly za jeho dětství, a je kvůli tomu schopen čehokoli. Terezka si nepřeje pod stromeček nic než jezdecký kurz, Julinka ještě věří na Ježíška, ale má už své pochybnosti. Zahraniční kancléř touží střelit si medvěda, Horáček už zase krade stromeček v lese. Tajemný muž jde k zamrzlé řece chytit rybu ke štědrovečerní večeři, paní Hrdličková zve na Štědrý večer jako každý rok muže bez domova k sobě domů, ale má jednu podmínku... Dvanáct populárních českých autorů a autorek napsalo vánoční povídky, které voní jehličím a cukrovím, jejichž hrdinové, jak se o Vánocích patří, plní sny sobě i svým nejbližším, a tak Ježíšek možná přinese brusle s kožíškem, štěňátko nebo duchovní prožitek. Jsou přece Vánoce a to je čas zázraků.

Po povídkách příliš často nesahám. Nepatří k mým oblíbeným formátům. Tady mě nalákala jména autorů, tedy hlavně jméno mé milé sousedky Míši Klevisové. Díky ní jsem po sbírce zatoužila, i když i další jména jsou více než lákavá - Mornštajnová, Dvořáková, Soukupová, Hanišová, Katalpa. Dobře víte, že práci těchto autorek ráda sleduji. Jedná se o útlou knížku povídek s vánoční tématikou. Ne všechny jsou však idylické. Některé jsou naopak velmi temné, skoro mystické. Některé se mi líbily moc, o některých jsem moc nevěděla, co si myslet. Výběr je však pestrý, věřím, že každý si tu "svou" povídku vybere.

2 komentáře:

  1. Ali, naposledy jsem četla povídkovou Praha noir a moc se mi líbila.
    Děkuji za tip a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts
    Hodně jsem o této knížce slyšela, tak možná po Tvé recenzi se nechám zlákat.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!