středa 4. ledna 2023

Jak dál?

Řadu dní, týdnů a možná i měsíců se mi v hlavě honí myšlenky, co s blogem. Visí tu tak opuštěně v kyberprostoru. Chodím se na něj čas od času podívat. A přes něj nakukuju do blogů, které jsem dříve ráda pravidelně navštěvovala. Bohužel řada z nich už také nepublikuje. Občas na mě padne nostalgie, jaké to bylo dřív. Jsem velmi vděčná, že jsem tu potkala spoustu úžasných lidí. S některými z nich jsem stále v kontaktu. To je něco, čeho si opravdu velmi vážím. 
Je zřejmé, že éra blogování vyhasla. Přiznám se však, že na jiných platformách se necítím tak komfortně, jako zde. Sama se sem vracím prohlédnout si některé své staré fotky, najít nějaký recept (ano, řadu receptů mám pouze tady - nechápu!). Proto jsem myšlenku na vymazání blogu z hlavy rychle vyhnala. Další možnost je blog zamknout.Nechat ho jen pro vybrané čtenáře. Ale nějaká "selekce" se mi příliš provádět nechce.
Stále více si uvědomuju, že mi chybí "moje" místo, kde si budu zapisovat, co jsem přečetla, recepty, které mě zaujaly, místo, kde si budu hromadit tématicky fotky. Proto jsem si s příchodem nového roku řekla, že zkusím blog oživit. Ne v takovém rozsahu, jako byl. Ale některé "štítky" bych ráda zachovala - co jsem přečetla, co mi kvete, sem tam nějaké korálky, fotky z projektů (které začnu a nedokončím) apod. 
Tak jo, zkusím to. Třeba se tu objeví staré známé "tváře". Budu moc ráda, pokud tu stále najdete něco, co vás třeba maličko zaujme. Pokud ne, klidně mi napište, ať nevytvářím internetový smog a zase zalezu. Budu vděčná za jakékoliv podněty.

A čím začít jiným než knížkami. Nebudu doplňovat to, co jsem v pauze přečetla. Ne že by toho bylo tolik! Rozhodla jsem se však ukázat 5 knížek, které mě v uplynulém roce zaujaly nejvíce. Obrázky jsou sestaveny náhodně, nejde o pořadí. Každá knížka je jiná, každá se mě dotkla v jiném místě, ale všechny se mi zaryly pod kůži a budu si je pamatovat hodně dlouho. Četly jste něktou z nich? Také vás oslovily tak silně jako mě?


 

11 komentářů:

  1. Ali moc Tě zdravím!
    Ano i já jsem jedna z těch blogerek, která již nepublikuje, ale stále nakukuje ;-)
    Nějak se toho za poslední roky stalo moc! Nenašla jsem stále cestu, jak to vše pojmout a hodit zpět do virtuálního prostoru. :-o
    Tak už jen vzpomínám na staré dobré časy a bohužel nejen ty blogérské!
    Knihy jsou, stále moje radost. :-)
    Ze zveřejněných jsem četla nedávno Zahradu, ano zaujala mě.
    Ještě více mě dostala kniha Vyměnit vodu květinám, četla jsi jí ?
    Tak Ti přeji hodně zdraví v novém roce!
    A ať najdeš i své místo ve světě virtuálním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc ráda tě tu zase vidím. Ano, ano, i ty patříš mezi mé oblíbené blogy, které nepublikují. Naštěstí tě občas zahlédnu na IG.
      Moc děkuju za typ na knížku. Neznám jí, už je zapsaná na seznamu knih, které si chci přečíst.
      I tobě a celé tvé rodině přeju vše dobré v novém roce.

      Vymazat
  2. Lezarts

    Také už jsem upadla do dilema “ blog být nebo, nebo nebýt”?!
    Tvůj příspěvek o knihách je fajn, ráda čtu, hodí se mi doporučení a pomáhá mi snadněji vybrat dobrou knihu.
    Za nový pokus to stojí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že si touto fází projde víceméně každý, tak jak se mění a vyvíjí jeho život. Je jasné, že nějaké změny se musí projevit i v online světě.
      Knížky tu určitě budou, bez nich si svůj život nedovedu představit!

      Vymazat
  3. Ali, moc ráda tě tady vidím a jsem ráda za tvé rozhodnutí. Některé dámy skončily, ale jiné blogovat začaly a je tu s nimi hezky.
    Přeji krásný a snad i na blogu zdokumentovaný nový rok.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi ráda tě vidím, Helenko! Vidíš, nějaké nové blogy bych měla objevit. Máš nějaké tipy, kam bych se měla určitě podívat?
      Pohodový a poklidný nový roky i tobě a celé rodině!

      Vymazat
  4. Ali, moc ráda tě tady taky vidím. Máme to asi všechny (kromě "Vyzobané slunečnice") podobně. Doba se zrychluje a blog už tolik "nefrčí".
    Ani jednu z tvých knih jsem nečetla. Čtu už jen e-knihy. Knihovna by se asi při mojí frekvenci zřítila. Loni jsem stihla oba díly Šikmý kostel. Objevila jsem ovšem spisovatelku Hanu Marii Körnerovou. Začala jsem Heřmánkovým údlolím, které mi na Šikmý kostel docela navázala, a pak jsem začala hltat všechny její další knihy. Dost často mnohodílné.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem na tom podobně, taky chodím na blog míň jak dřív, jako že o dost. A když tady jsem, je mi to líto. Někdy mám pocit, že jsem tady už všechno psal, že není nic nového. Někdy to ale jde ze mně samo, musí to ven. Třeba dnes. Ale po víc jak měsíci.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem na tom podobně. Mezilesy taky tak nějak prešlapují na rozcestí, na té naši pasece mezi lesy😉. Píšu tady o dost míň jak dřív. Někdy mám pocit, že se opakuji. Že to tady už někdy bylo. Ale někdy to přijde samo a co zrovna prožívám musí ven. Musím se sdílet.Nechci končit . A díky za každý blog co ještě žije.
    A knížky? No čtu teď dost, jedním dechem poslední týden Bílou Vodu, o Vánocích první díl Zaklínače, k tomu před spaním denně jeden výlet v Toulavé kameře, máme všechny díly, Rytmus roku od pani Zemanové….

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko zdravím. Náhodně jsem objevila tento blog a tak se tu zpětně s dovolením porozhlédnu. Píšeš, že blogování vyhasíná , tak v době kdy toho plno lidí nechalo, já jsem před dvěma lety začala :o). Blog mám jako deníček svého tvoření, jiné ambice nemám. A zatím mě to baví. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný den Alenko, mám to asi podobně jako Ty a Ilonka. Blog jsem začala psát v době své rodičovské dovolené. Jakmile jsem nastoupila do práce, už nebylo tolik času - práce, práce z domu, rodina, domácnost, zahrádka... psala jsem málo, ale stále aspoň něco... potom přišel Covid, nebylo moc o čem psát, seděli jsme doma u PC a vyšli maximálně na zahrádku a pak přišla zlá nemoc nejbližšího, uzavřela jsem se a rok jsem vůbec nepsala... teď se zase rozkoukávám, stýskalo se mi. Jsem sice i na instagramu, protože ráda fotím, ale blog a milé blogerky mi chyběly, nezavírej blog, spousta z nás se pomalu vrací... ☺ Pěkné dny, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!