úterý 6. srpna 2019

Svatý Jan pod Skalou


Ti z vás, kteří mě tu sledují už nějakou dobu, určitě dobře vědí, že Karlštejnsko máme moc rádi. Proto jsme si jako cíl dnešního výletu vybrali poutní místo Svatý Jan pod Skalou . Z Prahy jsme jeli vlakem do Srbska. Odtud to byla krásná procházka podle vody do našeho cíle. Zde jsme si prohlédli kostel i jeskyni sv. Ivana.

A samozřejmě jsme se museli vyšplhat na skalní vyhlídku. Cestou tam jsem zjistila, jak mizerná je má fyzická kondice. Omlouvá mě vedro a dusno. Ale i tak jsem myslela, že to vzdám. Ale zatnula jsem zuby a vyfuněla až nahoru. Výhled stál opravdu za to!


Pak jsme přemýšleli, kam dál. Po pročtení všech ukazatelů jsem se rozhodli pro Bubovické vodopády a dále Karlštejn. Při rozhodování jsem neměla u ruky mapu. Jinak bych se určitě podívala na vrstevnice a další výstup bych si pořádně rozmyslela. Takhle mě nezbylo nic než zase fuňet, nadávat a těšit se na krásné vodopády. Když už jsme podle času museli být téměř u vodopádu, bylo mi divné, že stále neslyšíme žádnou vodu. Přeci vodopády musí alespoň trochu šumět. Nešuměly. Byly vyschlé.


Zato nám začalo nad hlavou pěkně hřmít. Na Karlštejn jsme dorazili za deště. Tak jen rychlý pohled na zmoklý hrad, fotku jsem si nemohla odpustit, a honem na vlak.

Možná se do okolí Karlštejna ještě podíváme. Pořád tam jsou místa, která určitě stojí za procházku.

3 komentáře:

  1. Svatý Jan pod Skalou - už jsem viděla tolik fotek a nikdy jsem tohle místo nenavštívila...
    A vodopády - ty vysychají skoro všude. Před rokem jsme byli v Harrachově, skoro se mi nechtělo věřit, že to je Mumlava...
    Ali, přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně "provařené" místo, fotek jsem odtud viděla spoustu, ale také jsem tu byla poprvé. A přitom je to kousek.
      Pohodový týden, Helenko.

      Vymazat
  2. Ano, tam je krásně, ale ten výstup je úmorný.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!