sobota 23. srpna 2014

Koněprusy a Beroun



V Koněpruských jeskyních jsme byli naposledy, když byl David ještě malé miminko v kočárku. Usoudili jsme, že je nejvyšší čas si návštěvu zopakovat. Přiznám se, že na prohlídku do jeskyní jsme si foťák nebrala. O to více mě rozčilovali lidé, kteří fotili, oslňovali blesky a neustále prohlídku zdržovali. Je mi jasné, že kdyby se rozhodla fotit, tolik by mě nevadili :-). Ale chtěla jsme si krásu krápníků připomenout bez neustálého koukání se do hledáčku. Navíc mi je jasné, že bych asi žádné pěkné fotky naším starouškem stejně nepořídila. Prohlídka se nám moc líbila. Oprášila jsme si nějaké vědomosti o krápníkové výzdobě. Pro Davida to byla první návštěva podzemí. Překvapilo mě, že se bál. I když hrdinně tvrdil, že ne, za ruku se mě držel velmi pevně a ochotně, což u něj neznám  :-)




Na dobrý oběd jsme popojeli do Berouna. Prošli jsme se po náměstí a pokochali se centrem.



Vydatný oběd jsme museli setřást výšlapem na rozhlednu Městská hora. Rozhled po kraji je pěkný. Akorát tam děsně foukalo, tak jsme se příliš dlouho nezdrželi.



Samozřejmě jsme nemohli vynechat Vojtu, Kubu a Matěje. Ukázali se nám tedy jen dva, nevíme kteří.  Překvapilo mě, že jim je už 14 let. Nějak jsem si neuvědomila, jak neuvěřitelně čas letí. Je pravda, že v době, kdy se večerníček s nimi vysílal, jsem byla ještě bezdětná. Přesto to byl jediný pořad, který jsme v té době sledovala téměř pravidelně a všem nechápajícím v okolí jsme vysvětlovala, že potřebuji být doma včas na večerníčka.


Ještě krátké povinné zastavení na hřišti. Opravdu jen krátké. David si vždy kamarády na hřišti najde do 5 minut od příchodu. Klárka se přeci jen už na malém hřišťátku nudí :-).

18 komentářů:

  1. Jééé, ahoj a dobrý den. Také jsem tam byla včera se synem, měli jsme prohlídku ve 12h:-))
    Přiznám se, že syn fotil, ale jeskyně byly jeho splněným snem, bez foťáku by to asi nerozdýchal.
    Přiznám se, že jsem byla okouzlená, úplně a v jednom okamžiku jsem se zlehka té krásy dotknout musela...
    Co vadilo mě, byla brečící miminka - řvoucí. A to jsem byla ticho, nevyčítala, nevrhala pohledy, i jsem jednoho skřítka trochu rozesmívala, ale PROČ proboha měsíční mimina berou do jeskyní? Navíc v té akustice to nabíralo pořádné decibely. Paní průvodkyně vůbec nebyla slyšet. A já si tak moc přála, když např. schválně zhasla, kdyby byli všichni tiše, jestli by jsme slyšeli i to kapání...
    Jsem ráda, že jste si to užili. Na věži v Berouně a u medvědů jsme byli loni, také zážitek.
    Dětem přeju hezký konec prázdnin.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdo, moc děkuji za návštěvu. To jste byli na prohlídce chviličku po nás, my šli v 11:30 :-). Brečících miminek jsme byli naštěstí ušetřeni. Také nechápu myšlení rodičů, kteří malá mimča berou na takovéhle akce. Přijde mi to velmi sobecké. A nakonec z toho nemá nikdo nic - mimčo rozhodně ne, okolí také a myslím, že ani rodiče si to nemohou užít. Je pravda, že nezhasínali. Pamatuji si, že v jiných jeskyních tu absolutní tmu předvádějí, že :-)
      Krásný konec prázdnin i vám!

      Vymazat
    2. Alice, tak schválně:-)) V jednom úseku, kdy byla PŘEDCHOZÍ výprava těsně před výstupem na točité schodiště...přišlo pár lidí z té NAŠÍ výpravy a zmátlo nás, že vidíme skupinku lidí, kteří stojí a také jsme zlstali stát a mladá slečna průvodkyně pronesla:"Ale vy jste jiná skupina, vy musíte dál" (něco v tom smyslu) - tak tam jste možná byla i Vy:-))
      Ty exkurze PO TMĚ tam jsou tuším každé poslední pondělí, ale nám ta naše průvodkyně udělala takovou ukázku taky - v té "mincovní jeskyni", jak tam jsou ty postavy mincovníků.
      Ale přiznám se, asi mi ubývá fantazie, tam kde jsem u krápníků měla vidět labuť či slona, jsme byla totálně mimo:-)) a přitom, když třeba ležíme se synem na louce a soutěžíme, kdo uvidí v mraku nějaký obraz, fantazie mi jede na plné oprátky:-))

      Jinak dodatek: než začnou výdaje a starosti se školou, práskli jsme do peněz u stánku, kde paní byla napůl fajn, napůl netrpělivá, ale když jsem jí zlehka naznačila, že mám trochu jiné dítě, které vše pečlivě prozkoumává (asperger-autista), nechala mu prostor si vybrat (zatím co paní ve frontě za mnou šílela, proč "ten kluk proboha na všem hledá detaily").
      Ovšem pivo pro maminku 30 a pití pro syna 40, to zamává i se mnou:-))
      Mějte se moc hezky.
      Jinak my se tam se synem určitě vrátíme, kvůli autobusu jsme nestíhali zajímavosti v okolí a mě to láká, no a pokud budou korunky (???), dáme repete i v jeskyních:-))
      Magda

      Vymazat
    3. Měla jsem na mysli stánek se suvenýry...jsem i ráda, tedy doufám, že jsem syna konečně nalákala na turistické známky, protože má problém s pamětí, kde jsme kdy byli (i v den výletu), ale ty známky nikdy kupovat nechtěl, až včera poprvé (no na známce byl netopýr, tak si proto:-)) )
      Zakoupili jsme i krásný plakát a řez achanitu, dnes syn prohlsáil, že si chce zakládat sbírku kamenů (pláču:-)) jen ten achanit stál od 80 do 200kč)
      Ale co my pro ty děti neuděláme, že:-))
      Magda

      Vymazat
    4. Já si myslím, že na prohlídce jsme se nepotkali, chodilo se po 10 min. Ale když píšete o synovi, napadá mě - nebyla jste s ním na dámské toaletě a neupozorňovala tam ostatní dámy, že je tam také muž?

      Vymazat
    5. NO ANO, TO JSME BYLI MY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No tak to je paráda!!!:-))
      "Poloviční muž":-))

      Vymazat
    6. Tak to vím!!! Myla jsem si ruce, když si je Váš syn sušil :-)

      Vymazat
    7. Směju se tady, to je fajn:-) Na Váš blog jsem klikla na základě nadpisu a ona se z toho vyklube taková náhoda.
      Mimochodem ten sušič rukou by chtěl syn domů, do něj by se prý neschovali bacilové jako do ručníku:-))
      Alice, hezký večer a děkuji za rozesmání.
      Skvělé je i to, že kvůli počasí nám jeskyně vyšly až na třetí pokus. Bylo i horko, že? A dnes? U nás celý den pršelo!
      Magda

      Vymazat
    8. Do Berouna jsme přijeli vlakem v půl10 a měli jsme to štěstí, že na vlakové nádraží přijížděla nádherná kolona velorexů. Vymazlené vyšperkované....jeden z řidičů byl zřejmě jako Abrhám v číšnickém obleku:-)) Zážitek.
      Jen já si "naběhla", když jsem z legrace řekla, že je to jediné auto, co se dává do čistírny. Syn moc smyslu pro humor nepobral a já to pak půl dne řešila:-))
      Magda

      Vymazat
    9. Magdo, odkud jste? Včera bylo opravdu moc pěkně. U nás tedy dnes pršelo je malinkou chviličku, přesně tu, kdy jsme vynosila ven všechny kytky na přesazování, jinak tedy ne. Ale nic moc hezky nebylo.
      To je škoda, že jsme velorexy neviděli. No jo, oni autíci berou všechno moc doslovně, že.
      Vidíte, já dětem sušáky zakazuji, protože jsem někde vyčetla, že se tam právě v tom teple a vlhku drží bacily :-)
      Ještě mě napadlo k tomu pití - nedávno mě to naštvalo na hřišti. Měla jsem žízeň, pro děti pití beru, pro sebe jsem zapomněla. Nechtěla jsme utratit moc, chtěla jsem to nejlevnější - a ono to bylo pivo. To nepiju, u cen limonád se mi protočily oči, tak jsme to vydržela domů. A pak nemáme mít ve společnosti tolik alkoholiků!!!

      Vymazat
    10. Jsme z Rožmitálu pod Třemšínem, okres Příbram.
      Já sebou také dělám pití a svačiny, ale syn rád nakupuje a já si ráda zahřeším, vyjímečně, když pak vím, že doma se ty peníze musí hlídat:-((
      A ohledně cen, POTVRZUJI. Zrovna jsme si o tom nedávno s kamarádem povídali, že na výletě byl džus dražší než hranolky, bylo to ve Spáleném Poříčí a synovo pití byla největší položka na účtu!

      Kdyby jsme nešli na bus, co nás vezl do Berouna, prošli by jsme si i ty stezky kolem. Klidně by jsme to šli i pěšky, syn je šikula a chodí se mnou na vejšlapy, ale nikdo mi neporadil nějakou trasu lesem, a po silnici teda ani náhodou. Vy jste si to kolem jeskyní prošli?

      Vymazat
    11. Prošli jsme jen nejbližší okolí. Bohužel naučnou stezku jsme celo projít nestihli. Slíbili jsme dětem ještě medvědy, chtěli trošku omrkout město a dojet dříve do Prahy. Obvykle se totiž z výletů vracíme okolo 20 hodiny a to jsem si tentokrát z pracovních důvodů nemohla dovolit :-). Ale protože děti se chtějí brzo do Koněprus vrátit, vyhradíme si příště dost času, abychom to tam pořádně prošli.

      Vymazat
    12. Já bych se tam ráda vypravila na podzim, až se rozjedou všechny ty barvy, to miluji.
      Alice, přeji dobrou noc a pohodový začátek týdne:-)

      Vymazat
  2. Tedy tam jsme my byli, když byly naší Terce 3 roky...
    A medvědi, to už nejsou žádná miminka, že :o)
    Přeji hezký večer Ali, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, až mě to překvapilo. Pořád jsem je brala jako odrostlejší mimča. Utíká to nám i medvědům.
      Hezký start do nového týdne!

      Vymazat
  3. jej - Koněpruské jeskyně! Tak dlouho jsme tam nebyli...Prima inspirace!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tam chtěli hlavně kvůli Davidovi, pro něj to byla premiéra :-). A Klára to tam má také moc ráda.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!