neděle 29. dubna 2012

Popelka


Když se zhruba před rokem chystala v ND premiéra baletu Popelka, zajásala jsem, že budeme mít s Klárkou na co jít. Potom jsem se však dočetla, že choreografem je Jean-Christophe Maillot, choreograf a ředitel Les Ballets de Monte-Carlo. S prací tohoto souboru jsem se již seznámila a bylo mi tedy jasné, že se rozhodně nebude jednat o představení pro děti. Rok jsem  váhala, poslouchala nadšené chvalozpěvy i naprosté znechucení končící odchodem z divadla. Nakonec jsem se rozhodla, že já určitě chci  představní vidět  a udělat si svůj vlastní názor. Klárku jsem upozornila, že  to nebude běžná pohádková Popelka, rozhodně neuvidí čistě klasický balet, na jaký je prozatím zvyklá a určitě ať něčeká nádherné pohádkové kostýmy. Přes mé varování chtěla jít se mnou a tak jsme dnes odpoledne vyrazily. Neumím říct jedním slovem, jaké představení je. Určitě to není představení určené dětem. Hlediště bylo plné 3 - 4 letých holčiček, ty z toho musely být upřímně zděšené. Myslím, že pokud nějaké dítě uvidí tuto Popelku jako svůj první balet, na další už nikdy nepůjde. Obzvláště pokud je v očekávání klasické pohádky. Já bych však představení nezatracovala. Duety Otce a Matky byly krásné, až mrazilo.  Klárka říkala, že byly tak hezké, že se jí z nich chtělo plakat. Také mě velmi zaujalo vyjádření vztahů Otec - Macecha, Sestry - Popelka. Vnitřní rozpor chudáka Otce zmítajícího se mezi 4 ženami byl úchvatný, i když si myslím, že zrovna tato scéna, která rozpitvává asi 15 min "jen" vztahy je pro malé  děti dost nezáživná. Výprava je  moderní, scéna minimalistická, ale to se mi docela líbilo. Kostými jsou hodně extravagantní, myslím, že pro děti neuchopitelné a navíc je vidět, že tanečníkům se v nich špatně pracuje. A o tom proč princ má na svém bále jako hosty kurtizány, raději nepřemýšlím. Mě se vcelku přestavení  líbilo, přinutí člověka o něm přemýšlet. Klárka, která už baletů viděla víc, je na jazyk tance zvyklá a šla na představení psychicky náležitě připravená, byla více než spokojená.
Omlouvám se za kvalitu fotky, je to jen rychlý cvak mobilem jako důkaz, že jsme tam opravdu byly!

1 komentář:

  1. Klárka už má přehled a je jedině dobře, že viděla i něco jiného, modernějšího. Mě se třeba moc nelíbila (pro mě moderní) Maryša, kluk ve svých cca 8 letech byla nadšený. Našel tam něco jiného než já. Škoda, že už spolu tak často nechodíme, Ty si to užívej, dokud to jde! :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!