pondělí 1. června 2020

Mlsáme

Hlásím se zase po delší době. Pevně věřím, že jste všichni v pořádku a váš život se vrací do normálních kolejí. U nás tomu tak je. A s hrůzou zjišťuji, že se vlastně nic nemění. V době nouzového stavu jsem nikam nechodila, protože jsem nemohla. Nyní nikam nechodím, protože to nestíhám. Své dny vlastně dělím mezi práci a vaření. Díky tomu, že jsou děti stále doma, vařím a vařím a peču a peču. Každé ráno začínáme otázkou "co bude dnes k snídani, obědu, večeři....." a končíme "A co bude vlastně zítra ráno k snídani?". U nás bohužel jsou neoblíbenější snídaně sladké, takže peču ob den. V koronavirové době jsem se v podstatě odnaučila kupovat pečivo. Stále mi nedělá dobře, když vidím, jak se v pečivu přehrabují lidé bez rukavic, tak peču doma. Protože občas dochází fantazie, prohledávám recepty na internetu. Dva si tu odložím.

První jsou makové bochánky:250 ml mléka, 100 g tuku (50g Hery + 50g sádla), 1 vejce, 100g cukru, trochu soli. 1/2 lžičky sušené citronové kůry, 400g polohrubé mouky, 200g hladké mouky, necelá 1/2 droždí. Těsto necháme zpracovat v pekárně. Po vykynutí těsto rozdělíme na 18 dílů a vytvoříme bochánky. Každý rozválíme na placičku a necháme ještě chvíli kynout. Pak plníme makovou nádivkou, uzavřeme, zakulatíme . Necháme na plechu kynout. Pomašlujeme rozšlehaným vejcem, nůžkami nastřihneme vršek do křížku a pečeme v rozehřáté troubě při 200 st do zlatova. 



 Jestli mě karanténa něco naučila, je to roláda. Nikdy jsem se do ní nepouštěla, měla jsem strach, že jí nezvládnu. Zdálo se mi to velmi těžké. Řeči, jak jí musím horkou zatočit, pak zase rozmotat, naplnit a znovu zatočit, mi naháněly hrůzu. Když jsem však objevila tohle video na bezé roládu, řekla jsem si, že to vlastně nic není. A ono opravdu není! Udělala jsem jen malou změnu v náplni - ušlehala jsem 1 a půl kelímku smetany ke šlehání s 250 g mascarpone a trochou vanilkové pasty. A rázem jsem byla v očích dětí za hvězdu, takovou dobrotu musím dělat častěji.


 A co dobrého jste během karantény objevili vy?

4 komentáře:

  1. Ali, přesně!
    Já taky měla obavu z rolády a teď byl ten správný čas se do ní pustit a už jsem jí pekla několikrát a bez mouky .
    Povedla se stejně jako tobě !
    Zdokonaluji se stále v pečení chleba z žitného kvasu, teď je nejoblíbenější karanténní chléb. inspiraci hledám na instagramu a na blogu. A v souvislosti s vařením jsem objevila kuchaře Pauluse a s ním recepty z Lidl.
    Mohu jen doporučit! Třeba domácí hranolky nebo gratinované brambory či lasagně,....měli úspěch. 6 letý syn dokonce říká, že s krizí vařím čím dál lépe a jídla jsou luxusní! A co teprve jako sladká tečka mini nanuky z Lidlu , to nemá chybu. Jen teď už ten servis zajišťuji dětem každý den od kancelářského stolu :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuju za tip, určitě se na recepty podívám. A mininanuků máme plný mrazák, doplňovat je musím plynule. Přiznám se, že já ale ujíždím více na mangovém sorbetu.

      Vymazat
  2. Ali, jsem ráda, že jste všichni OK! No a nějaké to kilo ze sladkých snídaní rychle vysportujete.
    Máš pravdu, vaření a pečení jsme si teď užili dost a dost. Nemám s tím problém, vařím ráda.
    A co jsme objevili? Tapioku, pudink mě moc chutná a lehké obědy z quinoi a chřest, tam jsem rozšířila repertoár :o)
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my moc na ten sport právě nejsme. Ale tvé tipy zní moc dobře. Tapiokový pudink znám jen z filmu Rain man.
      Krásný start do nového týdnu, Helenko!

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!