sobota 2. listopadu 2019

Balet Gala Plzeň 2019





Už jsem se tu chlubila, že si Kláru vybrali organizátoři každoročního Baletu Gala v Plzni. Tanečníci jsou vybíráni na základě jejich vystupování na soutěžích v minulém školním roce. Nemusím asi zdůrazňovat, jak moc byla Klára nadšená, když nám mailem dorazilo pozvání. Takže dnešní den jsem si užívali v Plzni. Prostorové zkoušky začínaly již  po poledni. Tentokrát vás nebudu zatěžovat videem, protože žádné nemám. Klára byla z naší školy sama, tak si moc přála, abych s ní v zákulisí byla jako morální podpora.  Sama tam být nechtěla. Vše jsem tedy mohla sledovat je škvírkami mezi šálami na jevišti. Ale organizátoři každoročně zveřejňují záznam celého představení na youtube, tak si to prohlédnu později tam. Na představení se představilo 37 čísel baletních škol z celé ČR, Německa a Anglie. Jako zlatý hřeb večera předvedli sólisté baletu  DJKT závěrečné pas de deux z připravovaného baletu Korzár.  Klára byla neuvěřitelně nervozní. Takhle jsem jí nikdy vystresovanou neviděla. Snažila jsem se jí vysvětlit, že o ni nic nejde, nesoutěží se, nikdo ji nebude hodnotit. Má si jen užít své sólo, které  tentokrát tancovala naposledy. Prostorovka jí dost rozhodila. Jeviště Nového divadla v Plzni je opravdu veliké v porovnání s těmi, na kterých obvykle Klára tancuje. Takže zatímco vždy řeší, aby se se svými skoky na jeviště vešla, tady měla stres, aby ho vůbec přeskákala. Stále  měla strach, aby své škole neudělala ostudu. Až mě překvapilo, jak vážně vzala závazek reprezentovat školu. Ale strachy byly zbytečné, vše klaplo. Sólo se jí povedlo, myslím že více než na poslední soutěži v říjnu. Může být se sebou spokojená. Až budou zveřejněné oficiální fotky a video, určitě se tu zase pochlubím.

4 komentáře:

  1. Ali,
    je to krásné, jak máš dceru Klárku šikovnou a zodpovědnou :-)
    Že ještě ve svém věku Tebe chce mít nablízku!
    Ať Vám holky takový vztah vydrží na pořád !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuju. To víš, chvílemi je to moje malá holčička, která ještě potřebuje maminku. A chvílemi je to stvoření, kterému bych s chutí sbalila kufr a poslala hodně daleko. Co ti budu povídat, jistě to také znáš... :-)

      Vymazat
  2. Myslím, že to není špatná vlastnost - když něco člověk dělá, tak to dělá pořádně, i když nejde o medaile!
    Ali, gratuluji k zodpovědné a krásné dceři.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. Můžu, myslím, směle říct, že odpovědná Klára opravdu je. Někdy si říkám, že na svých 15 let až moc, že by jí trošku volnomyšlenkářství neuškodilo. Je v tomhle dost po mě a sama dobře vím, že kdybych uměla hodit některé věci za hlavu, žilo by se mi lépe. Jindy zase doufám, že jí tahle zodpovědnost vydrží i do další let.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!