čtvrtek 10. října 2019

MIchaela Škultéty - Život a jiné nesrovnalosti

Anotace z DK:

Kniha nenápadná názvem, formou i obsahem, ale která čtenáři nabízí zvláštní sourodý svět. Svět vtipný, radostný a harmonický, i když často plný překvapení a drobných nezdarů. Je složena z autentických facebookových statusů, které autorka vnímá jako svébytnou literární formu. Je to kniha o údivu nad nevšedností všedního života. Krátké texty jsou řazeny do tematických cyklů a mapují autorčin běžný život od půvabných projevů ženské marnivosti přes prožitky z cestování, sportování, čtení, zaujetí vlastní prací redaktorky a překladatelky až po výchovu dětí a hlubší zamyšlení o paradoxech života. Autorka neopouští půdu lehké sebeironie, její humor není jadrně třaskavý, ale tichý a nenápadný, zato déle zůstává v podvědomí čtenáře. Svět Michaely Škultéty je světem, ve kterém čtenář rád pobude, a do své reality se pak vrátí osvěžen a pln úsměvně zdrženlivého optimismu.

Od narození až do dospělosti (minimálně do maturity) jsem s Míšou bydlela v jednom domě. Chodily jsem do stejné základní školy i na stejné gymnázium. Nemůžu říct, že bychom byly kamarádky, i když v dětství jsme spolu nejednu bábovičku na pískovišti uplácaly, ale znaly jsem se. Znali se naši rodiče. A spoustů zážitků z dětství máme podobných. Třeba jsme byly obě odchované na Olšanských hřbitovech. To jsou hlavní důvody, proč jsem po knížce sáhla. Je to milé, vtipné čtení, které občas donutí člověka zamyslet se. Na sebou, nad životem. Je pravda, že jsem většinu textů již znala, Míša je pravidelně uveřejňuje na svém FB profilu. Ale ráda jsem si je všechny znovu připomněla.

1 komentář:

  1. Ali, děkuji za knižní typ, tenhle je hodně osobní, a přeji příjemný pátek.
    Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!