pátek 4. srpna 2023

Charlie Mackesy - Chlapec, krtek, liška a kůň


Anotace z DK: 

Tento univerzální, laskavý příběh je určen pro všechny bez rozdílu věku. Vypráví o přátelství mezi zvídavým chlapcem, lačným krtkem plným chuti do života, liškou, kterou strázně naučily ostražitosti, a moudrým, něžným koněm. Všichni čtyři objevují širý svět. Navzájem si kladou otázky. Cestou procházejí bouřemi. Učí se milovat. Óda na nevinnost a laskavost vyprávějící o životních ponaučeních.

Velmi milý příběh. Taková chuťovčička na půlhodinku při odpolední kávě. V knížce je více obrázků než textu. Ale obrázky jsou tak krásné, že stojí za to se u nich zastavit a ne je jen zběžně očima přelétnout. Textu je opravdu pomálu, ale i tak má knížka hloubku. Spousta citátů na první přečtení zní jako klišé, ale ve skutečnosti je to ta pravda, o které všichni víme, ale často se ji snažíme ingorovat. Knížka bývá často přirovnávána k Malému princi. Přiznám se, že  jsem asi jedniný člověk na této planetě, kterého Malý princ vůbec neoslovil. Této knížce se to však povedlo. Odnáším si z ní nové oblíbené rčení: "Pokud napoprvé neuspěješ, dej si zákusek."

4 komentáře:

  1. Ali, děkuji za zajímavý knižní tip!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts
    Hned po prvních řádcích mě ta podobnost s malým princem, také napadla:)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, tak já jsem druhý člověk hned po Vás, co nemá rád Malého prince, nikdy ho nedočetl a nikdy ho ani číst nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama. Občas se na mě lidé dívají divně, když řeknu, že mě Malý princ vůbec neoslovil.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!