sobota 3. června 2023

Alena Mornštajnová - Les v domě


 Anotace z DK:

Říkají jí cácora a vypadá to, že je na světě nedopatřením a jakoby navíc. Otec kamsi zmizel při povodních, matka utíká před odpovědností k milencům a alkoholu a děvčátko zůstalo viset na krku nevraživé babičce, která obhospodařuje zahradnictví a je přesvědčená o tom, že všechno špatné lze v životě vyhubit jako žravé plzáky. Nebo o tom prostě nemluvit. Jenže všude kolem je les, ve kterém se skrývá cosi hrozivého, a cácora jednoho dne mluvit začne.

Oddechová literatura se odkládá. Ale jistě chápete, že když se mi do ruky dostane nová knížka Aleny Morštajnové, nejde to jinak. Mrzelo mě, že jsem neunikla mediální hysterii, která kolem knížky vznikla, díky tomu jsem přišla o část překvapení. Knížka je smutná, mrazivá. Velmi těžké téma, které je zpracované čtivou formou. I když je kniha hodně depresivní a happy end opravdu nečekejte, přečetla jsem ji jedním dechem. 

2 komentáře:

  1. Hodně jsem o ní slyšela, zatím nečetla.
    Hezkou neděli, Ali. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Alenu Mornštějnovou jsem vždy též četla jedním dechem, ale z této mám strach. Nevím, jestli se do ní pustím.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!