sobota 1. září 2018

Co kvetlo o prázdninách

Při pohledu z okna do dnešního téměř podzimního dne jsem si uvědomila, že jsem během prázdnin sice fotila kvítka, která mi udělala radost, ale úplně jsem zapomněla dávat je na blog. Tak si upršený den prozáříme nějakými barvami!









Samozřejmě kaktusům se vedlo nejlépe. I když extrémní vedra jim také úplně dobře nedělala. Díky jediné chybné zálivce jsem se připravila o jeden živý kámen. V největších vedrech by se totiž kaktusy zalévat neměly. Zastavují svůj růst, odpočívají. Jenže mně bylo lithopsů líto, byly scvrké, zatažené do země. Neudržela jsem se a zalila. Chyba, za kterou jsem hned zaplatila!





Fialky dostaly na frak hodně. Velká vedra jim nesvědčí, mají rády teploty do 26 st. Doma jsem měli přes 30 stabilně. A má 14 denní nepřítomnost se na nich tak podepsala. I když jsem se je snažila přistiňovat jak to šlo, spousta jich to nezvládla. Hlavně mladé rostlinky a zakořeněné lístečky. Tam mám ztráty velké. Pohrávám si s myšlenkou ještě do podzimu nějaké lístečky koupit,  uvidíme.



A na závěr jedna raritka. To není tedy můj výpěstek, ale ukázat vám ho musím. Klára si na jarní výstavě masožravek koupila rosnatku (dosera capensis). Docela se holce daří. Dokonce i vykvetla. Překvapila mě svým způsobem kvetení. Myslela jsem, že vykvete celý klas najednou a čekala s focením na ten den D. Po pár dnes jsem si uvědomila, že se nedočkám. Každý den totiž rozkvete jen jeden, vyjímečně dva květy. Takže a celém květenství jsou všechna tři stádia - poupata, rozvetlý květ i odkvetlé květy. Ke koupi dospělé masožravky dostala Klára i pytlíček semínek. Ta vysela a překvapivě jí tam nějaký "mech" roste. Jsem zvědavá, co z toho bude.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!