úterý 23. září 2014

Náušnice a mimosa


Vidím, že jsem se zase celý týden nedostala k sepsání toho, co se u nás děje. Ale ono se vlastně nic zajímavého a originálního neděje. Bojujeme se ranním vstávání a ostatními každodenními povinnostmi. David si ke všemu přibral ještě boj s kašlem, ale to jak jsem zjistila asi téměř všechny děti z jeho třídy.

Takže za zmínku stojí asi jen neděle, kdy jsme nechaly s Klárou kluky doma a na celý den jsme vyrazily na náš oblíbený sraz korálkové školy. Dopoledne jsme se učily háčkovat s korálky. Byla to fuška, příliš nám to nešlo. Háček ani pro jednu z nás se nestane oblíbeným nástrojem. Hlídat háček, přízi a ještě korálky - to už na nás je nějak moc. Háčkovala se cvičná spirálka, kterou jsme na konci kurzu měly (naštěstí!!) rozpárat. Domů jsme dostaly materiál na domácí úkol. Jsem zvědavá, jestli najdeme tolik trpělivosti a zručnosti a dutinku uháčkujeme.
Odpoledne jsme se radostně vrátily ke korálkovému šití a ušily jsme květinkové náušnice. Asi vás nepřekvapí, že moje jsou ty černobílé. Uznávám, že při výběru barev příliš originalitou nehýřím.

                              

A malé překvapení nám připravila mimosa, kterou jsme v létě dostali v trojské botanické zahradě. Nějak mě ani nenapadlo, že by mohla vykvést, o to větší radost jsem dnes z objeveného květu měla. Ještě nějaké poupata tam má, tak se mám ještě na co těšit.

8 komentářů:

  1. Ty náušnice jsou moc krásné a jen zírám na tu mimosu, znám jen žlutou - krása.
    Hezký večer Ali, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Mimosa! Je to mimosa pudica - citlivka stydlivá, co zavírá lístečky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je přesně ona. Zpočátku jí děti docela dost trápily, i když tedy slíbily v botanické, že jí budou zlobit jen jednou denně. Musela jsem jim to připomínat. Teď už je to naštěstí omrzelo, tak má kytička klid.

      Vymazat
    2. A vydržela? Mně pokaždé záhy zašla :-( Já jí miluji, ale velice špatně se shání. Vy jí máte vyloženě z botanické zahrady?

      Vymazat
    3. Zatím vydržela, ale máme ji od prázdnin. To je ještě krátká doba na hodnocení. Dostali jsme jí v Troji. Byla tam výstava Květiny našich babiček. Děti byly mimosou ohromně nadšené, pořád jí tam trápily, až jim kurátor výstavy (už jsme zapomněla jméno :-( ) jednu malou dal. Jsem zvědavá, jak dlouho nám vydrží. Teď zase měla dva květy, ještě jsou tam i nějaká poupata.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!