sobota 15. června 2024

Pražská muzejní noc


Po pěti letech se do Prahy vrátila Pražská muzejní noc. Když byly děti malé, často jsem se této akce účastnili. Proto jsem dnes, možná trošku sentimenátlně vyrazili. Tedy spíše vyrazily. Manžel práce, David puberta, tak jsem šly s Klárou samy. Na začátek jsem vybraly Novoměstkou radnici. Tady bylo hlavním lákadlem výhled z ochozu věže. Délka fronty tomu odpovídala. Byly jsme statečné, frontu vystály, 221 schodů vyšlapaly. A stálo to za to!






Z dalších prostor radnice jsme si prohlédly výstavu výtvarných děl  Gymnázia Prof. Jana Patočky.  Měly jsme možnost nahlédnout do barokní kaple, do Konželského salonku, do Mázhausu, obejít sochu Neptuna. Přiznám se, že tam jsem nefotila. Bylo to vždy opravdu jen nahlédnutí.




Další jsem měly v plánu Clam-Gallasův palác, ale tam jsem se délkou nepostupující fronty již nechaly odradit. Navíc máme zkouškové, takže bylo třeba ještě doma zpracovat několik otázek :-).

Cestou jsem se alespoň pokochaly nově nainstalovanými motýli na obchodním domě Máj. Autorem je David Černý. Trup motýlů představuje spitfire. Dle autora je celá instalace poctou československým stíhacím pilotům. Motýli chvílemi svítí a pohybují křídly. Instalace na Máje je prý povolena na jeden rok. I když jsem zaznamenala kritické komentáře, mě se motýli líbí moc. Co myslíte vy?




 

3 komentáře:

  1. Lezarts
    Tuhle sbírku motýlů obdivuji! Díky za hezký výhled z věže.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten výhled z věže je opravdu dechberoucí. Na letadla na Máji jsem se ještě podívat nebyla.

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí, oživení našeho veřejné prostoru je potřeba. Videla jsem s panem Černým interviu (ČT24 myslím v sobotu) a byl to velmi zajímavý rozhovor.
    Ali, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!