pátek 5. dubna 2024

Liane Moriarty - Jablka ze stromu nepadají


 Anotace z DK: 

Kdyby se vaše matka ztratila, řekli byste to policii? I pokud by byl hlavním podezřelým váš otec? A právě před takovým dilematem stojí čtyři dospělí sourozenci Delayneovi. Každý ve městě je zná a jejich rodičům, Stanovi a Joy, přátelé závidí, že i po padesáti letech manželství to mezi nimi jiskří. Jenže je tomu skutečně tak? Když teď prodali proslulou tenisovou akademii, kterou celá léta společně budovali, jako by najednou – samozřejmě kromě naděje na vnoučata – nezůstalo nic, co by ty dva spojovalo. A pak jedné noci zazvoní u jejich dveří cizinka, která se představí jako Savannah a jež potřebuje pomoct, protože jí napadl její přítel. Delaneyovi neváhají a zraněně dívky se ujmou. Nedlouho nato ovšem Joy zmizí a po Savannah také jako by se slehla zem. Dvě z Delaynových dětí si myslí, že otec s tím nemá vůbec nic společného – a ty zbylé dvě si myslí přesný opak! A čím více otázek si sourozenci Delaneyovi kladou, tím více jemných prasklin se na obrázku dokonalého manželství jejich rodičů objevuje.

Tato kniha se mi dostala do ruky v pravou chvíli, opravdu mi padla do nálady. Mám ráda příběhy, kde postavy nejsou černobílé. Autorka střídá perspektivy vyprávnění různých postav, střídá časové roviny a postupně rozplétá rodinné záhady. Zhtla jsem knihu za dvě noci. Asi k tomu přispěla i moje čtenářská pauza, ale příběh mě opravdu pohltil. Jak já jsem Joy rozuměla!

3 komentáře:

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!