čtvrtek 18. ledna 2024

Rychlé housky


 Úplně jsem zapomněla, že jsem si na blogu ukládala recepty. A přitom sem často na ně chodím. Musím si sem zase nějaké objevy uložit. Dnes tyhle bleskové housky. S příchodem ošklivého počasí jsou pro mě velmi aktuální. Je totiž rychlejší je upéct než se obléknout a vypravit se do obchodu. A to mám obchod kousek. Recept jsem objevila na instagramu u Nikoly Václavkové, ale tuším, že autorkou původního receptu je Iveta Fabešová

Na housky tedy potřebujeme 400 g hladké mouky, 250 ml vlažné vody, 50 g oleje, 25 g čerstvého droždí, 1 lžičku soli, 1 lžičku cukru. Vše zpracujeme v těsto, rozdělíme na 10 dílů a upleteme 10 housek. Housky dáme na plech, přikryjeme utěrkou a necháme kynout. Troubu rozehřejeme na 220st. 
Housky postříkáme vodou a posypeme tím, co máme rádi. V rozpálené troubě pečeme 12-14 min.  Ano, opravdu kynou jen po dobu než se rozehřeje trouba. Jsou úžasně křupavé na povrchu a nadýchané uvnitř.          

1 komentář:

  1. Ali, moc ráda vyzkouším! Máš je jako malované!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!