pátek 19. května 2023

Scareltt Wilková - Ty chladné oči

Anotace z DK:

Válka hraje s lidmi krutou šachovou partii, pěšáci se promíchají, na barvě uniformy tolik nesejde. Během nacistické okupace Smolenska se setkají okouzlující ruská dívka Neonila a český mladík Emil donucený bojovat za wehrmacht. Když se spolu po válce usadí v Československu, vznáší se nad nimi stigma kolaborace, a tak jim nezbývá než opatrný život ve strachu. Utají svou minulost a dokážou se po tom, co zažili, dívat na svět i jinak než chladnýma očima? A může strach ospravedlnit krutost spáchanou na jiných? Scarlett Wilková přichází s druhým románem, v němž opět otevírá citlivé a málo reflektované téma novodobých dějin.

Mnou velmi očekávaná knížka, prvotina této autorky mě opravdu chytla. Do tohoto příběhu jsem se nemohla zpočátku začíst, ale když se mi to podařilo, nemohla jsem se odtrhnout. Měli jsme díky tomu i pozdější nedělní oběd, protože jsem při "ranní" kávě prostě knížku dočíst musela. Během četby se velmi měnil můj vztah k hlavní hrdince. Většinou jsem jí nechápala, někdy jí i opovrhovala. Ale jindy mi jí  bylo líto a sympatizovala jsem s ní. Těžko se vžít do člověka, který úzkostivě skrývá svou minulost, neustále žije ve strachu. Knížka je čtivá až do poslední stránky. I když si už myslíte, že víte všechno, tak nevíte. Určitě si tento příběh nenechte utéct!
 

2 komentáře:

  1. Lezarts

    Zajímavý námět, díky za recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za tip, Ali! velmi zajímavé, téma, které roky jakoby neexistovalo...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!