úterý 7. února 2023

Barbora Šťastná - Samotářky


 Anotace z DK:

Ludmila, Amálie, Věra. Tři ženy, které kromě samotářství spojuje i rodinné tajemství, z něhož zná každá jenom střípek. Nejmladší Věra se snaží hádanku rozluštit: Proč její babička Ludmila nikdy nevychází z bytu? Proč se její matka Amálie schovává v rozpadlé usedlosti? A kdo je vlastně stará Škrlandová – přízrak, nebo skutečná osoba? Hledání odpovědí vede až k jednomu dávnému létu, kdy se spustil řetězec událostí, který se dosud nezastavil.

Tak to byla zase jízda. Knížka psaná mě na míru. Osudy tří generací žen. Zobrazení těžké doby padesátých let, budování zemědělských družstev a zabavování majetku. Rodinná tajemství a jejich postupné rozkrývání. Jedno rozhodnutí a ovlivní život dalších generací. V knize se střídají časové roviny, roky 1952, 1968, 1987, ale také  rok 2020. Je to vlastně první knížka, kde jsem se setkal z literárním zpracováním covidové pandemie. Ale nebojte, jen okrajově. Příběh je velmi čtivý, mohu jen doporučit. 

4 komentáře:

  1. Lezarts

    Díky za recenzi. Dlouho po této knížce pokukuji, teď vím, že ji zařadím do nákupního seznamu!

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, docela si mě nalákala.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, od Báry Šťastné mám doma 3 její první knížky. Ostatní i tahle mi nějak unikly. Podívám se po nich v knihovně. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že jsem vás na knížku nalákala. Myslím, že nebudete litovat.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!