pondělí 13. dubna 2020

Veselé koronavirové


Odmlčela jsem se nadlouho. Přitom jsem měla připravených několik příspěvků. Ale byly z doby před... - byly veselé, optimistické. O úžasném divadelním zážitku,oslavě maminčiných narozenin, o Klářině Květinovém plese. Jenže než jsem je stihla dát dohormady, spadla klec. A to doslova. Teď už mi připadá, že se to ani neudálo nám, že to bylo v jiném životě, v jiném světě.
Přiznám se, že současný stav mě zpočátku naprosto paralyzoval. Ano, mám skolny k histerii, ano, obecně jsem úzkostlivá, ano, i za běžného provozu bych všechny a všechno máčela v Savu, jak s oblibou říká manžel. 10 ve zdravotnictví mě přeci jen poznamenalo. I když mi bylo jasné, že pandemie k nám dorazí, nedokázala jsem se na ni psychicky připravit. První dny mě strach téměř ochromil. Bála jsem se, a stále bojím, o maminku. Má už svůj věk. Bojím se o manžela, slovy dnešních politických představitelů je polymorbidní. Takže by se vlastně nic nestalo. Paradoxně se nejméně bojím o děti, to se mi ještě nestalo.
V prvních dnech mi nejvíce pomohla práce, a není to jen fráze. Bylo jí tolik, že jsem byla ráda, když jsem vše stihla, uvařila a večer odpadla. Neměla jsem čas moc přemýšlet. Postupně jsem se uklidnila a začala fungovat, i když tak nějak omezeně, utlumeně, prostě jinak, jako asi většina z vás. Teprve teď se začínám rozkoukávat a začínám se soustředit na jiné věci než jen práce a nejnutnější provoz domácnosti. Zvádnu se už soustředit na čtení, což mi absolutně nešlo. Zvádnu i korálkovat. Bojím se samozřejmě pořád, ale už nějak dokážu se svými bubáky pracovat. Pomohlo mi také, že jsem přestala sledovat zpravodajství. Vždycky jsem se při něm rozčílila a nemohla pak spát. Nebudu se tu vyjadřovat k žádným pochybným politickým tanečkům a všem kolem, tady se rozčilovat nechci.
Doufám, že jste všichni v pořádku a zdraví. Snad jste si svátky jara užili i s rouškami. Chci věřit, že krásné jaro za okny je i příslibem nových, lepší dní. Krásné Velikonoce všem!

4 komentáře:

  1. Mezi lesy jsme zdraví. Na zprávy už nekoukám od začátku března. V lednu jsem byl i Itálii, v Toskánsku, pracovně, pár dní před problémem, když si to představím, co se tam asi děje... Hodně zdraví a radosti, pokud možno pěkné Velikonoce. Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, strach paralyzuje, na to si už asi přišla.
    Taky mám mamku v letech, děti, manžela, který pracuje s hodně lidmi... Strach nás nesmí ovládnout!
    Drž se! Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, tato doba je těžká a nikdo neví, jak to bude dál. Někdy si připadám jako ve filmu, nebo ve snu, jenže ona je to skutečnost. Dny trávím doma nebo na zahradě a v poslední době jsem šlápla do pedálů a to mi dá možnost na chvilku zapomenout. Kochat se přírodou a nebát se. Ale pak si pustím zprávy...
    No, musíme to zvládnout. Drž se a užívej si drobné radosti. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Ali, zdravím z Vysočiny. Ten strach je možná daný tím, že jsi v hlavním městě. Já zažila Hongkongskou chřipku. Byla jsem šesté třídě. Byli jsme, myslím 3 nebo 4 týdny doma. Nebyl internet ani mobily (1968). Každý týden jsme poslouchali rádio, jestli už půjdeme do školy. Nakonec ji (tu chřipku) měli skoro všichni. Nikdo nám ale neříkal, kolik je nakažených, kolik zemřelo. Stejně tak nás nezajímá, kolik lidí zemře každý rok na běžnou chřipku. Nemoci patří k našemu životu. Držím palce a přeji vše dobré. V.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!