sobota 27. července 2019

Konopiště









Doufala jsem, že o víkendu podnikneme nějaké větší výlet. Ale protože manžel i o víkendu musel do práce, museli jsme zvolit něco menšího. Neřídím, takže jsem hledali něco vlakem a bez přestupu. Nakonec jsme vybrali zámek Konopiště. Není to tak dlouho, co jsme tu byli, ale to nám vůbec nevadí. Z nabízených okruhů jsme si tentokrát vybrali prohlídku severního křídla a soukromé pokoje rodiny Františka Ferdinanda d´Este. To jsme minule neprocházelli. Přiznám se, že při placení jsem se trochu orosila. Nějak jsem se vůbec nedívala na ceny, řešili jsme pouze trasu. Na částku více než 1000 Kč jsem za dospělého a dvě děti nebyla připravená. Inu, jak říkala má babička, každá sranda něco stojí. Ale stálo to za to. Obě prohlídky se nám moc líbily. Obzvláště soukromé prostory byly velmi zajímavé. Příjemně mě překvapilo, jak hodně si Klára pamatuje  z dějepisu. Měli moc fajn paní profesorku, se kterou jí hodiny hodně bavily. Jsem zvědavá, jak jí bude bavit dějepis příští školní rok. Pan profesor, kterou budou mít, patří mezi postrachy školy.
Po prohlídkách interiérů jsme plánovali procházku v zahradě. Zaskočila nás však bouřka a veliký liják. Schovali jsme se tedy na nádvoří a vyčkávali. Po dešti jsme v zahradě kličkovali mezi loužemi a blátem. Ale ten vzdoušek.... hned se lépe dýchalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!