čtvrtek 21. února 2019

Lyžařská pauza


Jeden den pauza od lyžování je potřeba. Dnešní den se k tomu hodil, počasí slušně řečeno nic moc. Fotky jsem schválně neupravovala, i když mi ruka cukala. Ale takhle tmavo, pošmourno a deštivo opravdu bylo, proto je tak nechávám.
První zastávka byla u jedné z pevností opevnění rokytnicka. Krajem prochází naučná stezka, jejíž součástí je známá pevnost Hanička. Stezka ale byla pěšky neprůchozí, pevnost Hanička mimo sezonu uzavřená, tak jsme jen okukovali pevnost zvenku.
Dalším cílem byl kostel Nanebevzetí Pany Marie v Neratově.  Kostel, který byl původně určen k demolici. O počátku tohoto stolení prochází postupně rekonstrukcí . Přiznám se, že dnešní moderní interiér mě úplně neoslovuje,ale své kouzlo tohle poutní místo rozhodně má.






 
Posledním místem, které jsme chtěli zavštívit, byl Rychnov nad Kněžnou. Při studiu mapky naučné stezky Karla Poláčka jsem si uvědomila, jaké mají naše děti mezery ve vzdělání. Klára sice tuší, že něco jako kniha Bylo nás pět existuje, dokonce i vypotila jméno autora, ale to spíše díky televizním seriálu. David ani netušil.


Zámek (jak jsem se dočetla jeden z největších a nejkrásnějších barokních zámků u nás) byl samozřejmě zavřený. Navíc zde probíhala rekonstrukce, tak jsme ani zvenku příliš neokukovali. Mě osobně naprosto uchvátil kostel Nejsvětější trojice. Nedokážu přesně napsat proč, ale stavba mě naprosto dostala. Škoda, že bylo zavřeno, nakukovali jsme dovnitř  jen klíčovou dírkou.


Více jsme už z Rychnova nezvládli. Začalo hodně pršet, tak jsem prchli do tepla a sucha. Plánovanou návštěvu kavárny Láry Fáry jsme museli vynechat, bylo plno a místo jen na rezervace. Tak příště!

3 komentáře:

  1. Ali, jezdili jste po místech důvěrně známých. V Neratově jsem tedy byla nedávno poprvé a doufám, že ne naposledy, do kostela jsme se my dostali a byl to celkem zážitek - mladý kaplan nám udělal soukromou prohlídku. Santini je prostě moje láska.
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Alice, super pauza. Návštěva kostela Nanebevzetí panny Marie v Neratovicích musel být úžasný zážitek. To je můj sen se do kostela podívat, ale je to moc daleko, tak snad nás sem cesty jednou zavanou. .o)
    Přeji krásný týden. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Neratovice se mi moc líbí. Opravdu zdařilé spojení nového se starým. Díky

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!