neděle 24. února 2019

Krásný konec


Prázdniny končí, jedeme domů. Abychom si tento den zpříjemnili, domluvili jsme se, že se zastavíme v Třebechovickém muzeu Betlémů. Ano, naše pubertální děti sice protáčely oči, co zase ta trapná matka se svou trapnou láskou k betlémům všeho druhu vymýšlí. Ale nakonec nelitovaly a daly mi za pravdu. Samozřejmě hlavním lákadlem je Proboštův betlém, dílo, které vznikalo 44 let. Pro mě je naprosto nepochopitelné, jak 3 lidé dokáží něco tak velkolepého vymyslet, vyrobit a rozpohybovat. Je to dílo, které nás všechny ( ano, i ty dva puberťáky!!!) připravilo o řeč. Jen jsme stáli, poslouchali a dívali se. V muzeu je moc pěkně udělaný program, ve kterém se o betlému lecos dozvídáme. Pro velký úspěch si děti přály zhlédnout program dvakrát.


Ale i ostatní exponáty stojí za prohlídku. Krásné vyžezávané betlémky, to jsem se panečku pokochala!


A v dalším patře moje naprostá láska - postavičky z kukuřičného šustí.Tyhle figurky miluju od dětství. Nemohla jsem se od nich odtrhnout!




A měla jsem radost, že Klára na chvíli zapomněla, že je děsně hustá patnáctiletá slečna a s chutí si zavzpomínala na svá mladá léta :-)


Pokud jste ještě v  Třebechovicích v muzeu nebyli a budete mít cestu kolem, určitě tohle místo neopomeňte. Stojí to opravdu za to. Už dlouho jsem nebyla něčím tak nadšená.

3 komentáře:

  1. Jé, Ali, tak to jsem moc ráda, že se Vám v našem kraji líbilo :-)
    Třebechovice máme kousek, takže před Vánoci jsme tam vloni byli, dokonce jsem si odvezli od skautů i betlémské světlo :-)
    Koukala jsem, že jste si užili i jarní prázdniny v Orlických horách :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné. Taky by mě to lákalo.

    OdpovědětVymazat
  3. Ali, máš pravdu, v Třebechovicích betlém zaujme asi každého. Je krásný!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!