úterý 25. listopadu 2014

Já vím....

... flákám to tu. Nějak není čas a upřímně - ani chuť psát. Co vše se u nás událo?

1. Definitivně se s námi rozloučil můj kamarád foťák. Čekala jsem to sice každým dnem, ale i tak mě ranilo.

2. Díky tomu nemám žádné fotky z minulého víkendu, kdy jsem s Klárou vyrazily do Dubče na veletrh kreativity. Užily jsme si, Klára tvořila celý den jako divá, já pěkně provětrala peněženku. Udělala jsem pár fotek na mobil, ale nevím proč, odmítá komunikovat s počítačem i laptopem, takže nemůžu fotky stahnout. Jo, když se daří...

3. David zvládl vyšetření EEG. Přiznám se, že mi ho bylo docela líto. Byl trošku vystrašený, ležel jako hadrový panáček s gumovou čepicí na hlavě, vypadal malinko jako mimozemšťan. Když na něj paní doktorka pustila zběsile blikající světlo, říkala jsem si, že z toho bych měla migrénu i já. Na konci vyšetření se však krásně uvolnil a začal usínat :-).

4. Velmi, velmi nerada a velmi opatrně  jsme se pustila do předvánočních příprav. Nechala jsme se strhnout vánočními výtvory zkušených korálkářek a pokusila se o obšitou kouli. Líbí se mi moc, ale myslela jsem si, že to bude jednodušší. Měla jsem představu, že našiju spoustu koulí jako drobné vánoční dárky. Když jsem však jednu dokončila po čtyřech večerech, hodně si rozmyslím, jestli se pustím do další :-).



5. V neděli jsme s Klárkou a mou mamkou vyrazily na balet La Bayadere, který je nově na repertoáru baletu ND. Na premiéru jsem vstupenky nesehnala, tak alespoň hned první reprízu. Klárka byla nadšená, já už trošku méně. Ale to je dáno mými preferencemi. Jde o veskrze klasické nastudování baletu, naprostá "bílá klasika", velké sbory, klasická pas de deux. Přiznám se, že ve mě stále ještě doznívá vliv Valmonta, kterého jsou viděla zhruba před měsícem. Proto se mi toto představení zdálo zdlouhavé, děj se nikam neposunoval. Ale neberte mě vážně. Mnoho diváků jistě bude ohromeno užasnou výpravou, nádherné blyštivé kostýmy všech možných barev úplně oslňovaly. Na mě trošku kýčovité, ale určitě to k tomuto typu představení patří. Líbila se mi reakce Kláry. Některé kousky představení zná z hodin baletu. Dokonce jeden kousek tančila se svými spolužačkami tančila na soutěži jako skupinový tance a byly s ním úspěšně poslední. Když ho viděla na jevišti, chvíli koukala doslova s otevřenou pusou a pak suše zkonstatovala : "Aha!". To mluví za vše :-). 


Pokusím se ukázat se to trochu častěji. Zatím zřejmě bez fotek, opatrně se oťukávám s Klářiným pidikompaktem, který se mi nedaří ani pořádně uchopit do ruky, natož s ním něco vyfotit. Také bojuji zase s nechutí psát, ono v podstatě není ani moc o čem. Připadám si jako převálcovaná, zdecimovaná, i když se nic mimořádného neděje. Ale znáte to o tom oslovi.... 

10 komentářů:

  1. No, je vidět, že žiješ život naplno...
    Ta koule je nádherná, ale jistě neuvěřitelně pracná!
    Hezký večer Ali, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Napiš Ježíškovi o nový foťák! :-)
    Mně teď klekl šicí stroj, zrovna teď, když jsem chtěla našít vánoční dárky. Takže taky klasika. Koule se Ti vydařila a dělat jich víc jako dárky by byl masakr. Veletrh kreativity musel být úžasný, škoda, že nejsou fotky. A copak jste nakoupily? :-) Doufám, že o tom bude dodatečný článek, až budeš mít nový dokumentární přístroj :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, napsala jsem. Ale to už píšu dlouho, tak nevím nevím... Budeš psát Ježíškovi o nový stroj?
      Kouly teď došívám s vypětím sil druhou, snad jí v noci dokončím, ale tím vážně asi končím. Musím se věnovat něčemu jinému.
      V Dubči jsme nakoupily samozřejmě věci na korálkování. A pak také na adventní "věnec", chtěla bych letos, aby byl v režii dětí. Jen nějak nevím, zda ho do neděle doděláme :-(

      Vymazat
  3. Jo, utahaná a převálcovaná si teď připadám taky, i když asi z jiných důvodů. Ono je to dost ovlivněné i tím počasím. Už ani nevíme, jak vypadá sluníčko, aspoň u nás na Vysočině.
    Foťák - technika si žije svým vlastním životem. Já mám přes rok chytrý telefon a dělá mi lepší fotky než foťák. Teda nejsem tak náročná. Ale jsou to zabité dvě mouchy jednou ranou.
    Baletu nerozumím, ale korálková koule je překrásná. Věřím, že dala kupu práce. Bude určitě kralovat vašemu vánočnímu stromečku.
    Přeji hezký advent... a hlavu vzhůru. Bude líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, máš pravdu, slunce mi chybí zoufale. Já funguju vyloženě na sluneční pohon, v téhle tmě jsem schopná se tu maximálně ploužit.
      Koule určitě na našem stromku nebude, David si jí už zamluvil pro svou paní učitelku. Vždyť víš, jak je to s tou kovářovou kobylou :-)

      Vymazat
  4. Krásná ozdoba, moc se povedla:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, mám z toho stejný pocit, ale my se přeci převálcovat nedáme! V neděli je u nás rozsvěcení vánočního stromku, doufám, že tam nasaji vánoční atmosféru. Chci si ten advent užít! Upečeme perníčky, půjdeme na betlémy... čekání na Ježíška je přece úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkám každý rok, že advent pojmu duchovně, budu rozjímat, užívat vůně a tak. Jenže každý rok se toho před vánoci nachumelí tolik, že adventem prosvištím ani nevím jak. Ale těsto na perníčky už mám zadělané. Teď přemýšlím, jak dlouho v té ledničce může ležet :-)

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!