úterý 24. října 2023

Radka Třeštíková - Kde jsi, když nejsi


 Anotace z DK:

Bouřlivé, syrové a vášnivé vyprávění o rozchodu. Toto je příběh o svobodě, závislosti, zbabělosti a statečnosti. O poslušnosti, laskavosti i lhostejnosti. O těch nejlepších a nejhorších rozhodnutích. O naději a beznaději. O zraňování a zraňování se. O tom, co se stane, když s něčím tak strašně moc škubneš. Toto je příběh bez pravidel. Je to jenom hra, anebo jde o život?

Tato knížka byla v poslední době velmi diskutovaná. Má své zaryté odpůrce, setkala jsem se s lidmi, kteří tvrdili, že ji nebyli schopni dočíst. Řada čtenářů je naopak knihou unešena. Já jsem tak nějak mezi, spíše se přikláním k nadšencům. Netvrdím, že je to kniha roku, ale líbila se mi. Uznávám, že vulgarismů je tam dost. Ale podle mého k postavě, která takto mluví, prostě patří a jiný styl mluvy by nepůsobil opravdově. Nad detailními popisy sexuálních praktik se ve svém věku už také nečervenám. Mě bavilo zpřeházení kapitol. Příběh si tedy čtenář postupně skládá sám, pozornost musí držet až do samého konce.  Určitě je také možnost číst kapitoly za sebou chronologicky, tak to četla třeba moje maminka, ale podle mého se tím o něco čtenář ochudí. Říkám si, jestli někteří lidé neodsuzují knížku proto, že v tom své manželství vidí. Přiznám se, že i já jsem tam nějaké záblesky zahlédla a dost mě z toho mrazilo. Myslím, že knížka je velmi čtivá. Čtení mě bavilo a místy hodně bolelo.

3 komentáře:

  1. Ali, Bábovky se mi líbily, pak se paní Třeštíková "zviditelnila" tak, že mi je natolik nesympatická, že nestojím ani o její práci.
    Děkuji za tvé postřehy a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts
    Řadím se do kategorie těch, které nejdříve nadchla, ale po báječné četbě následovala kniha, kterou jsem odložila nedočtenou, což se mi vstává vzácně!
    A tím pro mě skončila. Asi jsem příliš “ odrostlá generace” a tolik vulgarity už neumím zapracovat?!

    OdpovědětVymazat
  3. Váš příspěvek bylo potěšení číst! Pokračujte prosím ve sdílení svých postřehů. Těším se na další!

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!