pátek 20. srpna 2021

Den 232/365



Tentokrát jsme vyrazili vlakem do Kutné Hory. Naším cílem byly stříbrné doly. Zvolili jsme si okruh, který nám přiblížil proces těžby ve středověku, zpracování surového stříbra a technologii ražby mincí. Prošli jsme 250 m dlouho částí původního středověkého dolu. Prohlídka dolu nebude asi pro každého. Někdo, kdo trpí klaustrofobií tohle pravděpodobně nezvládne. Na to jsme byli opakovaně upozorňováni jak při koupi vstupenek, tak i průvodkyní před sestupem do dolu. Já problémy s klaustrofobií nemám, dost jsem se strachovala o svá chatrná záda. Vzhledem k tomu, že jsem musela větší část pobytu v dole pobývat v předklonu a podřepu, bála jsem se, jestli se ještě narovnám. Naštěstí ano!

Nádherný morový sloup -  dílo jezuitského sochaře Bauguta, vznikal mezi lety 1713 - 1715 jako reakce na morovou epidemii, při níž v roce 1713 zahynulo více než tisíc lidí. Na vrcholu sloupu se nachází socha Panny Marie Immaculaty. Jak bývá v Kutné Hoře obvyklé, i na morovém sloupu se objevují pracovní motivy, tentokrát v podobě plastik havířů. Ten mě opravdu nadchl.




 

1 komentář:

  1. Ali, do Kutné Hory jezdím moc ráda, ale doly - to fakt není nic pro mě :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!