úterý 2. února 2021

Den 33/365


 Dnes jsme k večeři vyzkoušeli cibulový koláč. Myslím, že jsem ho nedělala naposledy. I David, který nemá cibuli rád, si dokonce přidal. Uložím si tu recept. Vlastě jsem kombinovala více receptů, z každého jsem si vzala, co se mi líbilo nejvíce. 

Těsto: 400 g hladké mouky, 2 lžičky soli, 1 lžíce oleje, 250 ml vlažné vody, 21 g droždí. Mám pekárnu, takže ta pracovala za mě a počkala jsem si na krásné hladké těsto. Mezi tím jsem orestovala 150 g anglické slaniny a 750 g cibule nakrájené na proužky. Když směs lehce vychladla, přidala jsem 2 zakysané smetany, 2 vajíčka, sůl, pepř, kmín a špetku muškátového oříšku. Vykytuné těsto jsem rozprostřela na velký plech,  na těsto nalila připravenou směs. Nechala jsem ještě chvíli kynout, než se mi rozehřála trouba. Pekla jsem do zlatova. Bílé víno je ke koláči opravdu skvělé. 

1 komentář:

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!