středa 13. září 2017

Trhací česnekový chleba podle Helenky


Nedávno mě na blogu u Helenky zaujal tenhle úžasný chlebík. Díky podzimnímu počasí jsem už najeli na teplé husté zeleninové polévky. A k nim mi přišel tenhle chlebík jako dělaný a proto jsem ho dnes vyzkoušela. Udělala jsem ho oproti Helence z poloviční dávky. Vešel se  akorát do pekáčku. Do másla jsem použila provensálské bylinky.  Voní nádherně. Měla jsem co dělat, abych se nepustila do teplého.
Protože jsem ho nepekla naposledy, uložím si tu recept: 0.5 hrnku teplé vody, 0.5 hrnku mléka, 3 hrnky mouky (polohrubou a celozrnnou napůl), 1 lžička soli, 0.5 lžičky cukru, 1 lžíce olivového oleje, čtvrtka droždí. Z vykynutého těsta  ukoulíme kuličky, nandáme do pekáčku a necháme vykynout. Rozpustíme 30 g másla, vmícháme 2 stroužky česneku a bylinky či koření dle chuti, osolíme. Pečeme při 200 st. cca 30 min.

4 komentáře:

  1. No to mám radost, že se povedl a chutnal!
    Ali, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Alice, chléb vypadá moc dobře, dala bych si. Tento jsem ještě nepekla, ale na jaře jsem zkusila podobný trhací, do bábovkové formy. Byl také výorný.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V bábovkové formě jsem ještě chleba nepekla, to zní zajímavě. Mrknu na nějaký recept, děkuju za tip!
      Hezký den.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!