čtvrtek 6. srpna 2015

Kvetou mi


Abych nebyla jen depresivní jako včera! Prostě to tak nějak na mě padlo. Jsou i věci, které mi dělají radost. Například moje sukulenty. Kaktusy jsem dlouho neviděla. Maminka mi do telefonu vždy hlásí, který kvete a kolik květů, ale není čas vypravit se k nim. Ale i domácí sukuletny kvetou. Například tahle euphorbia obesa. Tu jsem koupila vloni, letos hned vykvetla svými drobounkými nenápadnými kvítky. Jen nevím, zda jsou samčí nebo samičí, takový odborník nejsem. A je mi to vcelku fuk. Zatím. Třeba jednou zatoužím po semenech a budu muset dál studovat.

Frithia pulchra s krásným fialovým květem. Téhle rostlince se u nás nějak nedaří. Měla jsem jednu, asi dva roky nádherně rostla, kvetla, prosperovala. A najednou nepřežila zimu. Nevím proč, podmínky měla stále stejné. Zkusila jsme letos na výstavě koupit novou. Rostlinka nic moc, mám pocit, že se mi nedaří vychytat správnou zálivku.A i tak se odměnila květem.


A radost největší - adenium obesum - pouštní růže. Mám jí už nějaký rok, nikdy nekvetla. Byla mladá. Letos jsem už v květy doufala. Bohužel však přes zimu chytla nějakého parazita, byla napadená opravdu masivně. Po léčebné kůře mi zbyly jen holé pahýly bez jediného lístečku. Nedoufala jsem, že se vzpamatuje. Přežila vše a ještě kvete!

4 komentáře:

  1. Ali, kvetou nádherně!
    Snad ti dnes bylo líp, tohle nikomu nepřidá, jistě bude brzo líp!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Helenko. Už jsem nové informace nějak zpracovala, trochu se uklidnila a je to lepší.
      Krásný strat do nového týdne přeju.

      Vymazat
  2. Nádherné kytičky, radost pro duši.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!