čtvrtek 15. května 2014

Daria Klimentová - Děkuji!


Dnešní den byl velkým svátkem pro všechny milovníky baletu. Nejúspěšnější baletní tanečnice Daria Klimentová, která většinu svého profesního života tančila na světových podiích, se po 25 letech baletní kariéry rozhodla se s diváky rozloučit. A protože začínala prknech ND, přála si i tady skončit. Měly jsme to štětí, že jsme mohly být u toho - tedy já, moje maminka a Klárka.  Paní Daria si vybrala své oblíbené role - Odettu z Labutího jezera, Medoru z Korzára a Kitri z Dona Quijota. Doprovázel jí její taneční partner Vadim Muntagirov a soubor baletu ND. Těžko se mi hledají slova, abych vyjádřila své pocity z tohoto jedinečného večera. Daria je vskutku neuvěřitelná - i první sólistky baletu ND vedle  ní působily svými výkony jako řadové sboristky. Nekončící ovace na konci přestavení si Daria i Vadimem opravdu zasloužili. Radost z toho, že jsem mohla to nádheru vidět na vlastní oči se u mě však trošku mísila i se smutkem. Nějak mi přišlo líto, že zase končí jedna etapa. Daria je přibližně stejně stará jako já. Pamatují si její nádherné začátky v Národním divadle, na její první velkou sólovou roli. Ona a celá její generace tanečniků mi byla velmi blízká. Na ty "mladé" si nějak stále nemůžu zvyknout.
Celé představení zaznamenávala Česká televize. Pokud budete mít jen trochu možnost, určitě si nenechte tento záznam ujít. Stojí za shlédnutí i pro ty, kteří nežijí baletem tolik jako my.
Ještě musím zdůraznit, že fotka opravdu není moje, půjčila jsem si jí z FB. Snad jsem neporušila žádná autorská práva.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!