úterý 14. ledna 2014

Plzeňská Anna Karenina


Na dnešní večer přicestoval do pražského Národního divadla soubor baletu divadla J.K. Tyla v Plzni. Na představení jsem se moc těšila, hodně jsem o něm četla. Balety choreografa Libora Vaculíka jsem vždy měla ráda a byly doby, kdy bych se do Plzně na představení už dávno vypravila. Teď jsem si však pohodlně počkala, až oni přijedou za mnou. Dnešní večer byl vskutku slavnostní. Důvody byly dva. Tím prvním byla bezpochyby Zuzana Pokorná v titulní roli, která dlouhá leta tančila na scéně ND. Nyní působí jako muzikálová tanečnice a taneční pedagog právě v Plzni. Jen na Annu Kareninu se nechala Liborem Vaculíkem přemluvit a vrátila se k baletu jako aktivní tanečnice. Jistě návrat na její "rodná" prkna byl slavnostím okamžikem i pro ni. Zároveň toto představení bylo posledním představením, kdy  Petr Zuska, současný šéf baletu ND, aktivně tančil. Rolí Alexeje Karenina se s diváky dnes rozloučil. Přiznám se, že mi to bylo líto. I když k němu, jak o k šéfovi baletu mám velké výhrady, jako tanečníka jsem ho vždy velmi obdivovala. Díky tomu, že nemá klasické baletní vzdělání, je jeho pohybový projev úplně odlišný, velmi osobitý. Již při vstupu do divadla mi bylo jasné, že na tento mimořádný večer se v divadle sešli všichni, kdo ve světě baletu a muzikálu něco znamenají. Sběratelé podpisů by měli žně :-).
Představení bylo jedním slovem úchvatné. Něco takového mi už dlouho chybělo. Představení nabité dějem, emocemi, geniální choreografií, špičkovými tanečními výkony. Nevím, proč něco takového nemůže dávat i Praha (obzvlášť, když všechny tři hlavní role tanči tanečníci z Prahy).  Takže pokud to nemáte do Plzně daleko, neváhejte a nenechte si tento zážitek ujít. Věřím, že zaujme nejen milovníky baletu.

Foto jsme si půjčila z webových stránek divadla.

2 komentáře:

  1. Zážitek vskutku krásný, to Vám skoro závidím.
    A i takový dárek k svátku, ne? Všechno nejlepší k dnešnímu svátku ( pokud tedy kalendář říká pravdu:-) Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Moc Vám děkuji za přání. Opravdu to byl dárek k svátku od mé maminky. Byly jsme spolu a obě si to moc užily. Třešničkou na dortu bylo, že jsme vzhledem k pozdní hodině i s ohledem na téma byly po hodně, hodně dlouhé době bez Kláry a mělo to něco do sebe :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!