pondělí 8. října 2012

Skořicové osvěžení


Nedávno jsem brouzdala po internetu a hledala nějaký nový recept na zpracování jablek. Objevila jsem jeden pod názvem "nebe v hubě". Nemám vulgarismy ráda, obzvlášť pokud nemají žádné opodstatnění, proto jsem recept přejmenovala na skořicové osvěžení  a trošku si ho upravila pro naše potřeby. Protože je to moučník opravdu téměř bleskový a díky lehce nakyslým jablkům příjemně osvěžující, podělím se s vámi o recept. Nejdříve upečeme piškot. Na ten ušleháme 6 vajec a 6 lžic cukru do bílé pěny.Opatrně vmícháme 16 dkg polohrubé mouky. Těsto nalijeme na plech s vyšším okrajem vyloženým pečícím papírem a pečeme 15 - 20 min při 180 st. Na jablečnou hmotu rozvaříme asi 10 jablek rozkrájených na kousky a hrnek vody. Osladíme podle chuti, doporučuji nepřeslazovat, lehce nakyslá střední vrstva dá moučníku tu správnou chuť. Podle chuti také můžeme, ale nemusíme, přidat skořici. Když jsou jablka měkká, rozmixujeme je tyčovým mixerem. Dva vanilkové pudinky rozmícháme v troše vody, vlijeme do jablečného pyré a krátce povaříme. Horkou hmotu nalijeme na upečený piškot a necháme dobře vychladnout. Na horní vrstu ušleháme jednu šlehačka a dvě pomazáková másla, osladíme dle chuti. Krém rozetřeme na jablečnou vrstu a posypeme skořicí. Necháme v lednici vychladit, ideálně do druhého dne.

6 komentářů:

  1. Tak to zní famózně. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  2. To musí být dobré! Hned bych ochutnala:). Hezký večer. Monika

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá skvěle, pokud seženu jablíčka, určitě udělám :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Při courání na Fleru jsem si vzpomněla na Klárku, jestli by to nutně nepotřebovala:
    http://www.fler.cz/zbozi/baltka-3120262

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, určitě by se jí to líbilo, nepochybuju, že by to děsně nutně potřebovala. Jen já už mám baletu nějak moc. Mám pocit, že poslední dny buď jsem na zkoušce nebo řeším kostým Už aby bylo po soutěži!

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!