středa 16. května 2012

Knihovna a nespravedlnost

Po dlouhatánské době jsem dnes šla do knihovny. Přiznám se, že legitimaci nemám. Má jí můj taťka a tak jsem šla s ním. Jiné měsíce, pokaždé, když tam šel, byl David doma. Využila jsem tedy vzácného okamžiku, že je ve školce.Užila  jsem si to.Procházet mezi policemi knih, sem tam nějakou prolistovat, do některé se začíst, to mám moc ráda. Půjčila jsem si spoustu knih a spoustu knih dětem. Vzala jsem Klárce přihlášku . Už dlouho po tom touží a alespoň nebudeme dědovi tolik snižovat limit knih, které si může půjčit.

Klárka přišla ze školy velmi rozčílená. Pani učitelka jim o přestávce řekla, že si mají připravit na další hodinu Pipi, budou číst. Klárka a další tři děti tak učinily. Ostatní ne. Paní učitelka se rozlobila a dala trest. Napsat na papír :" Na hodinu mám mit připraveno" a k tomu jedno cvičení z čestiny. Ovšem zadala to všem dětem bez rozdílu. To Klárku velmi pobouřilo, proč ona má psát trest, když připravená byla. Vím, že udělat jedno cvičení navíc rozhodně Kláře neuškodí, ale doufala jsem, že princip kolektivní viny se už neuplatňuje. Snažila jsem se jí vysvětlit, že v životě na nespravedlnosti narazí. Přišlo mi to ale hrozně zbytečné.

2 komentáře:

  1. Ali, tak tohle je ale podivné pedagogické selhání :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se Ti v knihovně líbilo, udělej průkazku oběma dětem, mají jí do 15ti let zdarma. Akorát musí jít do knihovny s Tebou, Tobě na její průkazku nepůjčí, je totiž nepřenosná.
    Když jsem u nás ve skladu plných knížek, tak to tam tak krásně voní :-)
    A učitelka - to je bohužel běžné... Tak si holt Klárka začíná zvykat na nespravedlivý svět... Ale je to opravdu zbytečné.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!